استانیتهرانسیاسی

ذوالنوری با چه ادله‌ای علیه روحانی در مجلس شب‌نامه پخش کرد؟

خبرهای فوری: پخش شب‌نامه علیه رئیس‌جمهور در مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین حاشیه هفته گذشته در مجلس بود. مجتبی ذوالنوری، نماینده مردم قم، انتشاردهنده این بیانیه است، اما در این شب‌نامه نامی از او ذکر نشده است.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرهای فوری، روز دوشنبه نمایندگان مجلس، زمانی که پشت میزهای خود قرار گرفتند، با بیانیه‌‌ کاغذی بی‌نام و نشانی مواجه شدند که تنها در بالای آن امضای علی‌اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیات‌رئیسه مجلس، برای تکثیر آن وجود داشت. بیانیه‌ای با تیتر «تقابل صریح و توهین‌آمیز رئیس‌جمهور با رهبر معظم انقلاب». این بیانیه از همان دقایق اولیه اعتراضات گسترده‌ای را برانگیخت.

 علیرضا رحیمی اولین فردی بود که نسبت به انتشار این بیانیه واکنش نشان داد و در توییتر نوشت: «توزیع بیانیه بی‌هویت علیه رییس جمهور در صحن مجلس اعتراض شدید نمایندگان در تخلف از مصوبه هیات‌رئیسه مجلس (مشخص بودن تهیه‌کننده هر بیانیه) را در پی داشت. مخالفین دولت مطالبه شفافیت توسط رئیس‌جمهور را تقابل با رهبری عنوان کرده‌اند!!»

علی‌اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیات‌رئیسه مجلس که با امضایش پای این بیانیه دستور تکثیر آن را داده بود، توضیح داد: «مجتبی ذوالنوری نماینده قم بیانیه‌ای را درباره‌ سخنان روز گذشته رئیس‌جمهور در یزد تنظیم کرده بود که برای توزیع باید به تایید هیات‌رئیسه می‌رسید و من به عنوان مسئول اداری این کار اجازه توزیع این بیانیه را دادم.» البته او تاکید کرده بود که صدور مجوز توزیع بیانیه‌ها و نامه‌ها در صحن علنی مجلس از سوی هیات‌رئیسه به معنی تایید آنها نیست.

این در حالی است که بهروز نعمتی دیگر عضو هیات‌رئیسه مجلس گفت: «امضای یوسف‌نژاد برای انتشار بیانیه علیه رئیس‌جمهور حتماً در هیات‌رئیسه مورد بررسی قرار می‌گیرد. مسئولیت آن میز با آقای یوسف‌ن‍ژاد است، ایشان باید حتماً مطالعه می‌کردند چه چیزی را امضا کرده‌اند، من نمی‌دانم ایشان چطور امضا کرده‌اند.»

انتقادات از مجتبی ذوالنوری نماینده قم و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص انتشار بیانیه واکنش او را به دنبال داشت. ذوالنوری که در جمع خبرنگاران پارلمانی قرار گرفته بود، در پاسخ به سوالات صریح خبرنگاران نه تنها انتشار این بیانیه با تیتر «تقابل صریح و توهین‌آمیز رئیس‌جمهور با رهبر معظم انقلاب» را مغایر منافع ملی ندانسته بود بلکه تاکید کرده بود: «مردم باید چگونه حرف‌شان را به رئیس‌جمهور برسانند. مردم باید بریزند در خیابان و همه چیز را تخریب و نابود کنند؟ اگر من این حرف‌ها را برای تسکین درد مردم نزنم، چه بلایی بر سر کشور و مملکت می‌آید. آیا این وفای به ملت و تقابل با رئیس‌جمهور است؟ چرا صورت‌مساله را عوض می‌کنید؟»

ذوالنوری همچنین گفته: «آقای روحانی می‌خواست مردم یزد را به جان هم بیندازد، چون من در حادثه ۱۴ اسفند و ماجرای بنی‌صدر حضور داشتم، جو دیروز سخنرانی روحانی و حرف‌هایش برایم تداعی‌گر بنی‌صدر و ۱۴ اسفند بود.»

رئیس کمیسیون امنیت ملی همچنین تاکید کرده است: «از آقای روحانی شکایت خواهیم کرد و از قوه قضاییه خواهیم خواست که بر اساس ماده ۶۰۶ ایشان را مجازات کند. قانون مجازات اسلامی برای پابرهنگان و آفتابه‌دزدان است؟ چرا رئیس‌جمهور کانون‌های فساد را تاکنون به دستگاه‌های ذی‌ربط معرفی نکرده است؟»

او تصریح کرده است: «وظیفه‌ام به زیر کشیدن آقای رئیس‌جمهور است که این‌قدر پدر مردم را از نظر اقتصاد درنیاورد.»

از سوی دیگر پروانه سلحشوری نماینده تهران در خصوص انتشار این بیانیه گفت: «چطور ما نفس می‌کشیم اسم‌مان روی آن هست، اما در این توهین‌نامه نام هیچ کسی نبود؟!»

او همچنین تاکید کرده است: «اشکال کار این است که ما در جامعه‌ای به سر می‌بریم که عده‌ای فکر می‌کنند حق مطلق هستند؛ عده‌ای فکر می‌کنند تمام مردم هستند و چون احساس می‌کنند که تمام مردم هستند هر عملی را که از طرف عده‌ای خاص انجام شود به کل مردم تعمیم می‌دهند.»

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس انتشار این بیانیه را انتخاباتی عنوان کرده و گفته است: «نزدیک انتخابات است و برای این گروه منافع جناحی‌شان مهم‌تر از منافع ملی است. تمامی این اقدامات انتخاباتی است. این افراد به دنبال ناامید کردن مردم هستند.»/اعتمادآنلاین

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

یک دیدگاه

  1. چه سوالاتی می پرسید ها ، حضرتشان خودشون صاحب امضا و اختیارات فرا قانونی هستند، مگر باید به کسی جواب پس بدهند که ادله اثبات دعوی از ایشان مطالبه می‌کنید؟ اگر حالا رفتند یک امضایی هم از این یوسف نژاد گرفتن محض این بوده که آن بنده خدا هم دلش خوش باشد کاره ای است و حقوق ش حلال شود، ثانیاً خواسته رعایت ظاهر آیین نامه داخلی را کند وگرنه که ایشان و سایر عزیزان همدرس شان که معرف حضور هستند مجلس و رییس‌جمهور که هیچ ، مملکت را بکنند یک تخم مرغ و بکوبند به دیوار کی می‌تواند بگوید چرا؟ کما اینکه تا الان هم مشغول همین فعل شریف هستند و هیچ کس هم جز احسنت و بارک الله چیزی نگفته ، گفته ؟ پس بهتر است شما هم بشینی سرجات نان و ماستت را تناول بفرمایید و شکر ایزد منان کنید والسلام علی من التبع الهدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا