سیاسی

بیگدلی، کارشناس مسائل بین‌الملل: احتمال اینکه اسرائیل بخواهد به داخل خاک ما حمله کند وجود ندارد.

خبرمهم: بیگدلی، کارشناس بین‌الملل: حمله مستقیم به ایران، به آتش کشیدن خاورمیانه است.

بیگدلی، کارشناس مسائل بین‌الملل:  تجربه نشان داده که حتی تندروهای داخلی نیز در برابر اسرائیل واکنشی نشان نخواهند داد.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، علی بیگدلی، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با مطهره حیدری، خبرنگار گروه رسانه‌ای خبرهای فوری مهم در‌خصوص نوع رفتار ما با اسرائیلی‌ها در شرایط فعلی و بعد از حمله شب گذشته رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه گفت‌: ما در این شرایط باید خویشتن‌داری کنیم و سیاست انتقام‌جویانه را کنار بگذاریم، چون شرایط مناسبی در منطقه وجود ندارد و اسرائیل مثل یک گرگ زخمی شده که به دنبال بهانه می‌گردد و تلاش‌هایی می‌کند که هم به غزه، حزب‌الله و هم به ما زخم‌هایی را بزند. 

بیگدلی ادامه داد: با این سلاح‌های جدیدی هم که  آمریکا به اسرائیل داده ما اصلا در شرایط مناسبی نیستیم که بخواهیم دست به سیاست انتقام جویانه بزنیم. و اگر ما بخواهیم حمله‌ای داشته باشیم در شرایط فعلی قطعا وضعیت به زیان ما تمام خواهد شد. بنابر‌این بهتر است ما مثل گذشته همان سیاست خویشتن‌داری را در پیش بگیریم و در یک موقعیت مناسبی دست به سیاست انتقام جویانه بزنیم. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال حمله مستقیم اسرائیل به ایران وجود دارد یا خیر گفت: اصلا احتمال اینکه ایران بخواهد به داخل خاک ما حمله کند وجود ندارد. آمریکایی‌ها و خودمان نیز موافق اینکه ما بخواهیم وارد جنگ مستقیم با اسرائیل شویم، نیستیم. در شرایط کنونی فضای منطقه و فضای بین‌المللی به نفع ما نیست. الان موقعیت بسیار حساسی است. براساس معاهدات بین‌المللی الان هم به سفارت ما حمله نکرده و به قسمتی که نظامیان بودند حمله کرده و از جهت حقوق بین‌الملل نیز اسرائیل در این شرایط مرتکب جرمی نشده و قابل پیگیری نیست.  

علی بیگدلی، کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان گفت: تجربه گذشته نشان داده که حتی تندروهای داخلی نیز در برابر اسرائیل واکنشی نشان نخواهند داد چون موقعیت بسیار حساسی است و باید احساس انتقام کنترل شود. آمریکایی‌ها هم اجازه اینکه اسرائیل بخواهد مستقیم وارد حمله با ما شود را نمی‌دهند چون می‌دانند حمله مستقیم به ایران، به آتش کشیدن خاورمیانه است و جنگ گسترش پیدا می‌کند. حتی با‌وجود دشمنی‌هایی که ما در اطرافمان داریم جنگ می‌تواند خیلی ویرانگر باشد. بنابراین اصلا به نفع ما نیست که بخواهیم دست به سیاست انتقام جویانه بزنیم. 

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا