اجتماعی

چطور در سفرها سلامتی خود را حفظ کنیم و با سرماخوردگی به خانه برنگردیم؟

خبرمهم: به یاد داشته باشید که مراقبت از خود، خودخواهانه نیست، بلکه برای حفظ تعادل در طول ماجراجویی های سفر ضروری است.

مسافرت می‌تواند در مواقعی هیجان‌انگیز و در عین حال طاقت‌فرسا باشد، به همین دلیل است که استفاده از تمرین‌های تمرکز حواس در برنامه روزانه شما ضروری است.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، صابره خلیلی در یادداشتی برای خبرهای فوری مهم نوشت: اکنون، همه ما می‌دانیم که سفر می‌تواند فوق‌العاده هیجان‌انگیز و رضایت‌بخش باشد، اما اگر مراقب نباشیم، می‌تواند بر سلامتی ما نیز تاثیر بگذارد. از افراط در غذاهای خیابانی گرفته تا ساعت‌ها نشستن در پروازهای طولانی یا سفرهای جاده‌ای، موقعیت‌های زیادی وجود دارد که روال سلامتی ما را چالش برانگیز کند.

نکته ۱: هیدراته بمانید اول از همه 

هیدراتاسیون برای سالم ماندن در سفر مهم است. به راحتی می توان در هیجان کاوش در یک مقصد جدید گرفتار شد و نوشیدن آب کافی در طول روز را فراموش کرد. اما هیدراته ماندن نه تنها سطح انرژی شما را بالا نگه می‌دارد، بلکه به جلوگیری از بیماری‌های وحشتناک مرتبط با سفر مانند جت لگ و سردرد کمک می‌کند. پس حمل یک بطری آب قابل استفاده مجدد با خود در هر کجا که می‌روید در اولویت قرار دهید و حداقل هشت لیوان آب در روز بنوشید و بعضی اوقات مقداری برش‌های لیمو یا خیار تازه مصرف کنید.

نکته شماره ۲: میان وعده‌های سالم را در حین حرکت بسته‌بندی کنید

جذابیت فست فودها و خوراکی‌های خیابانی مانند بادهایی که ملوانان را از مسیر خارج می‌کند، همه را به سمت خود فرا می‌خوانند اما لازم است با برخی برنامه‌ریزی‌های استراتژیک و بسته‌بندی و به همراه داشتن میان وعده‌هایی سالم، از افتادن در دام غذاهای ناسالم در جاده جلوگیری کنید. قبل از شروع سفر، مدتی را به بسته‌بندی تنقلات سالم مانند آجیل، میوه های تازه یا سبزیجات اختصاص دهید. این نه تنها در درازمدت باعث صرفه‌جویی در هزینه شما می‌شود، بلکه به شما کمک می‌کند تا از گرسنگی ناگهانی جلوگیری کنید

نکته ۳: حرکت های فزیکی را جدی بگیرید

نشستن طولانی مدت در طول سفر می تواند به بدن ما آسیب برساند. از صندلی‌های تنگ هواپیما گرفته تا ماشین سواری‌های طولانی، اگر هر از چند گاهی حرکت نکنید، ماهیچه‌ها به راحتی سفت می‌شوند. بنابراین هر زمان که ممکن است، در طول سفر خود حرکت‌های کوتاه داشته باشید و یا پاهای خود را دراز کنید یا در یک پیاده‌روی سریع در اطراف خود حرکت کنید.  

نکته ۴: بخوابید

حصول اطمینان از اینکه هنگام سفر به اندازه کافی چشمانتان را ببندید برای سلامت جسمی و روانی شما بسیار مهم است. سعی کنید تا حد امکان به برنامه خواب عادی خود پایبند باشید، حتی زمانی که در مناطق زمانی مختلف هستید. در صورت نیاز روی گوش گیرهای باکیفیت یا ماسک چشم حساب باز کنید و یک روال آرامش بخش قبل از خواب ایجاد کنید که به بدن شما یاداوری شود که زمان استراحت فرا رسیده است. و به صورت میانگین بهتر است هر شب هفت تا نه ساعت خواب خوب داشته باشید تا با احساس آمادگی برای مقابله با هر ماجرایی که در انتظار شماست از خواب بیدار شوید.

نکته ۵: ذهن آگاهی و مراقبت از خود را تمرین کنید

مراقبت از سلامت روان خود را در حین عبور از مناطق جدید فراموش نکنید. مسافرت می‌تواند در مواقعی هیجان‌انگیز و در عین حال طاقت‌فرسا باشد، به همین دلیل است که استفاده از تمرین‌های تمرکز حواس در برنامه روزانه شما ضروری است. چه از طریق برنامه های مدیتیشن در حال حرکت باشد یا صرفاً لحظاتی را در طول روز برای نفس عمیق کشیدن و تأمل در تجربیات خود اختصاص دهید، یافتن لحظات آرامش در میان هرج و مرج به کنترل سطح استرس کمک می کند. هر از چند گاهی چه با صرف یک چای گرم یا صرفاً با خواندن یک صفحه کتاب خوب ویا دیدن یک منظره خیره خود را بازیابید، به یاد داشته باشید که مراقبت از خود، خودخواهانه نیست، بلکه برای حفظ تعادل در طول ماجراجویی های سفر ضروری است.

 

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

‫۶ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا