اجتماعی

عضو فراکسیون زنان مجلس: برای زنان کم کار شده است؛ لایحه ارتقای امنیت زنان حل گوشه‌ای از مشکلات زنان است.

خبرمهم: قاسمی‌پور، عضو فراکسیون زنان مجلس: لایحه ارتقای امنیت زنان روال قانونی خودش را طی کرده چون برنامه هفتم بود و با تاکیدات رهبری هم به صورت ویژه‌تر بررسی می‌شود.

قاسمی‌پور، عضو فراکسیون زنان مجلس: علت اینکه به لایحه ارتقای امنیت زنان دیر رسیدگی شده را باید از نمایندگان دوره‌های قبل پرسید ولی من می‌توانم بگویم از ۳ سال پیش این لایحه دغدغه فراکسیون زنان سایر نمایندگان خانم و آقا بوده.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، شیوا قاسمی‌پور، عضو فراکسیون زنان مجلس به مطهره حیدری، خبرنگار گروه رسانه‌ای خبرهای فوری مهم گفت: لایحه ارتقای امنیت زنان در دستور صحن است احتمالا فردا یا هفته آینده به صحن می‌آید و هنوز نتیجه‌ای برای آن مشخص نشده فقط جز دستوراتی است که باید بررسی شود. مجلس یازدهم قانونی که ۱۲ سال پیش در کش‌و قوس و رفت‌وآمد بوده را به مرحله آخر آورده و بعد از اینکه از صحن رای بگیرد به شورای نگهبان می‌رود. 

قاسمی‌پور ادامه داد: علت اینکه به این لایحه دیر رسیدگی شده را باید از نمایندگان دوره‌های قبل پرسید ولی من می‌توانم بگویم از ۳ سال پیش این لایحه دغدغه فراکسیون زنان سایر نمایندگان خانم و آقا بوده. 

وی افزود: این لایحه روال قانونی خودش را طی کرده چون برنامه هفتم بود با تاکیدات رهبری هم به صورت ویژه‌تر بررسی می‌شود. شاید بگویم بیش از ۱۰۰ جلسه  لایحه امنیت گذاشته شده و حتی در کمیسیون اجتماعی، فراکسیون زنان و معاونت زنان و جاهای مختلف بررسی شده و کار کارشناسی رویش انجام شده و در نوبت بوده. 

شیوا قاسمی‌پور، عضو فراکسیون زنان مجلس در پایان تاکید کرد: برای زنان کم کار شده حالا اگر کوچکترین کاری انجام شود مهم و ارزشمند است چون ایجاد ریل خیلی مهم است. وقتی ریلی ایجاد شود هر‌سال می‌توان آن را غنی‌تر کرد و اشکالاتش را برطرف کرد. ولی این مهم‌ترین اتفاق است که یک موضوع خیلی مهم در حوزه زنان و خانواده است که به صورت قانون تبدیل می‌شود. نمی‌گویم صد‌درصد مشکلات زنان را حل می‌کند ولی گوشه کوچکی از مشکلات را برطرف می‌کند و بعدا می‌توانیم در نقاط ضعفش اصلاحیه بزنیم.

 

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا