سیاسی

دولت آمریکا مسئول وضعیت کنونی برجام و روند جاری است

خبرمهم: سخنگوی وزارت امور خارجه درمورد مذاکرات هسته ای گفت: دولت آمریکا مسئول وضعیت کنونی برجام و روند جاری است و اگر آمریکا اراده سیاسی خود را نشان بدهد می‌توانیم به سمت مرحله بعد حرکت کند.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز(دوشنبه) در نشست خبری هفتگی خود گفت: ایران در مذاکرات حضور سازنده و مبتکرانه داشته است و آنچه که مهم است تعلل طرف آمریکایی در پاسخ دادن است. ما معتقدیم دولت آمریکا مسئول وضعیت کنونی برجام و روند جاری است، اگر امریکا اراده سیاسی خود را نشان بدهد می‌توانیم به سمت مرحله بعد حرکت کند.

دولت معیشت مردم را به مذاکرات گره نخواهد زد

وی افزود:تیم مذاکره کننده حرفه‌ای و جدی عمل کرد و ایران معطل طرف مقابل نمی‌ماند‌ و بارها دولت اعلام کرده که معیشت مردم را به مذاکرات گره نخواهد زد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران تاکید می‌کند اگر ایران نیازمند توافق است، طرف‌های اروپایی و آمریکایی بیش از ایران به توافق نیاز دارند و ما در عین ابراز تمایل و اثبات عملی از خطوط قرمز عدول نخواهیم کرد و به دنبال توافق خوب و پایدار هستیم و در روند اجرا باید بازه زمانی وجود داشته باشد که ایران مطمئن باشد طرف مقابل به تعهدات خود پایبند است.

 برای گسترش روابطمان منتظر کسی نمی‌مانیم

کنعانی افزود: ما در خصوص مذاکرات رفع تحریم‌ها منتظر پاسخ طرف مقابل هستیم اما برای گسترش روابط با همسایگان و کشورهای دیگر منتظر هیچ طرفی نخواهیم ماند.

مذاکرات با عربستان مثبت بوده است

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در خصوص روابط با عربستان گفت: مذاکرات عربستان ارتباطی با مذاکرات رفع تحریم‌ها ندارد و گفت‌وگوها برای از سرگیری روابط رسمی دو کشور تامین کننده منافع دو کشور خواهد بود. تا الان می‌توانیم بگوییم مذاکرات مثبت بوده و گام‌های مثبتی برداشتیم و مهم این است که اراده سیاسی وجود دارد و جمهوری اسلامی ایران گام‌های خود را برداشته است.

کنعانی گفت: در خصوص سوریه ما شاهد واقع نگری دولت‌های منطقه ای و غیر منطقه ای در خصوص تحولات این کشور هستیم و اتفاقات ۹سال اخیر نتیجه دخالت یک سری کشورهای منطقه ای و غیر منطقه‌ای بوده و سوریه هم نشان داده که با تروریست‌ها مبارزه قدرتمندی انجام داده است.

وی تاکید کرد: بسیاری از کشورها سفارت‌های خود را در سوریه باز کرده اند و امیدواریم شاهد روابط سازنده ترکیه و سوریه باشیم.

بی مسئولیتی آمریکا در قبال زمان تعیین شده برای ارائه پاسخ

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: طرف اروپایی زمان مشخصی را برای آمریکا برای ارائه پاسخ تعیین کرده است و همین نشان دهنده بی مسئولیتی طرف آمریکایی است.

ادامه دارد…

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا