بین المللی

سعادتی، عضو کمیسیون امنیت ملی: با بی‌عرضگی رژیم پهلوی و آن وادادگی که داشته اگر بنابر ادعا باشد ما باید ادعای مالکیت نسبت به بعضی از کشورهای منطقه را داشته باشیم.

خبرمهم: سعادتی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: ما نسبت به منافع ملی با هیچ‌کس تعارف نداریم و به هیچ وجه کوتاه نمی‌آییم.

مهدی سعادتی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: طبق همه مدارکی که وجود دارد مشخص است جزایر سه‌گانه صد درصد ایرانی است و این نوع مواضع یک حرکت کورکورانه است که رد پای رژیم جعلی صهیونیستی در آن وجود دارد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، مهدی سعادتی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به مطهره حیدری، خبرنگار گروه رسانه‌ای خبرهای فوری مهم در‌خصوص حمایت روسیه از ادعای امارات از مالکیت جزایر سه‌گانه گفت: همانطور که مستحضرید بحث جزایر سه‌گانه ایران را همه دنیا می‌دانند و یک بحث واهی است که این‌ها در سر می‌پروراندند. حتی با بحث بی‌عرضگی رژیم پهلوی و آن وادادگی که داشته هم اگر بنابر ادعا باشد ما باید ادعای مالکیت نسبت به بعضی از کشورهای منطقه را داشته باشیم. 

سعادتی تاکید کرد: طبق همه مدارکی که وجود دارد مشخص است این جزایر صد درصد ایرانی است و این نوع مواضع یک حرکت کورکورانه است که نقش نظام سلطه، جبهه استکبار، بعضی از کشورهای منطقه و رد پای رژیم جعلی صهیونیستی در این مواضع همیشه چه در مراحل مختلف انقلاب و چه در شورای هماهنگی خلیج فارس وجود داشته. متاسفانه گاها بعضی از کشورهای دوست هم که می‌خواهند با این‌ها مناسبات اقتصادی برقرار کنند اسیر یاوه‌گویی‌های اینان می‌شوند.

این نماینده بابل ادامه داد: همان‌طور که مردم مطلع هستند ما با کسی تعارف نداریم و در کنار حفظ منافع متقابل و ارتباطات خوبی که با کشورهایی مثل روسیه، چین و مهم‌تر از همه حسن همجواری که با کشورهای منطقه داریم در حفظ منافع ملی با کسی تعارف نداریم. دیروز هم به سفیر روسیه فراخوان داده شد و تذکرات لازم به ایشان گفته شد. اینها باید پرهیز کنند از مواضع و دام‌هایی که برایشان ایجاد می‌کنند و باید مراقب باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: ما در سطح منطقه و بین‌المللی در بسیاری از مواضع مهم مثل برجام، سازمان ملل با روسیه همخوانی داریم. اما در این بخش به روسیه نصیحت می‌کنیم از این نوع مواضع پرهیز کند و احترام متقابلی بگذارند و باید این موضوع را توضیح دهند و دست بردارند از این اقدامات، هرچند که وزیر‌خارجه روسیه توضیح داد که این اتفاق به این شیوه نبوده و گفت که احترام می‌گذاریم به حفظ جایگاه جمهوری اسلامی و این جزایر، اما به هرحال شرکت و حضور در این نوع نشست‌ها مورد تایید ما نیست و ما این نوع نشست‌ها را محکوم می‌کنیم و ان‌شاالله این‌ها دیگر این موضوع را تکرار نمی‌کنند.  

مهدی سعادتی در پاسخ به این سوال که آیا این رفتار مسکو باعث می‌شود ایران در ادامه روابطش با روسیه تجدید نظر کند یا خیر، گفت: خیر، ما همه مواضع را با مسائل دیگر قاطی نمی‌کنیم. این مباحث همیشه در دنیا بوده و یک عده این مباحث را مغلوب خواسته‌های خودشان می‌کنند یا حتی شاید منافع اقتصادی باعث این نوع تصمیمات عجولانه و غیر‌معقول باشد. ما در ارتباط با هر کشوری اگر ببینیم این ارتباط در حوزه منافع ملی برای کشور ما اهمیتی ندارد، تعارف نداریم اما اگر مواضع هر کشوری در مسیری باشد که در جهت عزت و مصلحتی که حضرت آقا فرمودند در منافع ما باشد آن را حفظ می‌کنیم.

این نماینده بابل در ادامه افزود: الان روابط ما با روسیه در بخش‌های دیگر خوب است مثلا یک سند ۲۵ ساله با چین بستیم. این سند همکاری ابعاد مختلفی در جهت سیاسی، اقتصادی، بازرگانی و حتی ورزشی و… در حوزه‌های مختلف دارد و این روابط ادامه دار هم خواهد شد. همانطور که عرض کردم پشت صحنه دام‌های این چنینی که پهن می‌کنند اهدافی دارد که باید این کشورها مراقب باشند تا مغلوب این اهداف نشوند اما ما با برنامه و با نظارت کامل به همه جوانب روابطمان با همه کشورهای دنیا ضمن حفظ جایگاه و اقتدار نظام جمهوری اسلامی که امروز در منطقه حرف اول را می‌زند. و همانطور که می‌بینیم در مقابل هشتاد و خورده کشور دنیا و داعش با خون شهید سلیمانی‌ها ایستاد و مقاومت کرد. 

وی اضافه کرد: در فلسطین عزیز هم می‌بینیم که قدرت جبهه مقاومت باعث درهم شکستن قدرت آهنین رژیم جعلی صهیونیستی شده و ایستادگی می‌کند. ما نیز در این بخش به هیچ وجه کوتاه نمی‌آییم و اینها نیز باید نسبت به این نوع مواضعی که دارند تجدیدنظر کنند. و ماهم خواستیم وارد این نوع بازی‌ها نشویم. 

مهدی سعادتی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان با اشاره نسبت به تغییر مواضع پوتین بعد از پیروزی در انتخابات نسبت به تهران و منطقه تاکید کرد: قطعا پوتین بعد از پیروزی در انتخابات تغییری در مواضع خود نسبت به تهران و منطقه نخواهد داد.   

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا