سیاسی

از سخنان ظریف برداشت گزینشی نکنید

سخنگوی وزارت امور خارجه: برداشت‌های گزینشی از صحبت‌های آقای ظریف صحیح نیست

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، خطیب‌زاده: ظریف در مقام وزیر امور خارجه موضوعات مطرحه را توضیح داده‌اند.ما باید از فضا سازی عبور کنیم و باید اجازه دهیم دولت جدید کار خود را انجام دهد.

خطیب‌زاده: ما چهار دور با عربستان در بغداد گفت‌وگو کردیم

سخنگوی وزارت امور خارجه:بیشترین تمرکز در این گفت‌وگوها در حوزه منطقه‌ای بوده است.قطعا موضوع یمن در مذاکرات ما با عربستان مطرح بوده است.
سرنوشت مردم یمن به دست خودشان رقم باید بخورد.

خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه: در روزهای آینده شاهد افزایش روابط دیپلماتیک ما درموضوع برجام خواهیم بود

خطیب‌زاده: حریم هوایی خود را هیچ‌وقت به روی جمهوری آذربایجان نبستیم

روابط ایران و جمهوری آذربایجان طبیعی است و به هم زدن آن غیرطبیعی است. روابط دو کشور از منطق درستی پیروی کرده است. نگرانی‌های ایران گفته شده و این در چارچوب حسن همجواری و روابط خوب دو طرف است.
حریم هوایی خود را هیچ‌وقت به روی جمهوری آذربایجان نبستیم. زمین باز است و مراودات انجام می‌شود. دو طرف نباید اجازه دهند طرف‌های ثالث بر روابط تأثیر بگذارند.

خطیب‌زاده: مذاکرات وین در داخل وزارت خارجه پیگیری می‌شودسخنگوی وزارت خارجه درباره مذاکرات وین و ترکیب تیم مذاکره‌کننده گفت:‌
مذاکرات وین انجام می‌شو‌د و در داخل وزارت خارجه پیگیری می‌شود. هیچ متن و توافقنامه جدیدی قرار نیست مذاکره شود.
شبانه‌روز دوستان ما در حال مرور مباحث هستند. ما یک ساعت را بعد از این‌که فرآیند بررسی داخلی درباره مذاکرات به جمع‌بندی برسد از دست نخواهیم داد که تاریخ را نهایی کنیم.
اگر بی‌عملی اروپا نبود، جسارت ترامپ نمی‌توانست اتفاق بیفتد که از برجام خارج شود و تمام پایتخت‌های اروپایی به شمول برلین تماشاچی باشند.
آلمان بسیاری از توافقات در دوره برجام را انجام نداد و مطمئن هستم صدراعظم آلمان از همه جزئیات خبر دارد و اگر نباشد وزارت خارجه آلمان هم این موارد را به اطلاع وی خواهند رساند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا