اجتماعی

نائب دبیر مجمع مطالبه‌گران شهرستان زابل: چرا دولت از نیروهای متخصص خانمی که در اختیار دارد برای بهبود وضعیت بانوان در سیستان و بلوچستان استفاده نمی‌کند؟

خبرمهم: نائب دبیر مجمع مطالبه‌گران شهرستان زابل: مشکلات در حوزه بانوان در مناطق محروم سیستان و بلوچستان خیلی زیاد است. مطالبه‌ ما این است که رئیس علوم پزشکی سیستان به خاطر وضعیت موجود عوض شود.

نائب دبیر مجمع مطالبه‌گران شهرستان زابل: طی پیگیری‌ها و مطالبه‌گری‌ها متوجه شده‌ایم که مسئله کمبود بودجه وجود ندارد بلکه بودجه‌های سنگینی برای مناطق محروم سیستان و بلوچستان اخذ می‌شود اما متاسفانه به دلیل سوء مدیریت و عدم نظارت کافی مشخص نیست که این مبالغ و هزینه‌ها چگونه مصرف می‌شوند./ گاها کادر درمان برخورد خیلی بدی با بیماران خصوصا در فضای زایشگاه در مناطق محروم سیستان دارند، بعد از اینکه ما نسبت به این رفتارها اعتراض کردیم گفتند علت این برخوردشان کمبود امکانات کافی و کمبود نیرو می باشد که باعث فشار کاری زیاد بر روی کادر درمان شده است. /  در دوره‌ای حتی مجبور شدیم برای تهیه دستگاه رگ‌گیری برای کودکان و نوزادان به دلیل کمبود کادر توانمند مطالبات زیادی داشته باشیم یعنی سطح مطالبات ما اینقدر پایین باید باشد و این جای تاسف دارد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، ام‌البنین محمدیان، نائب دبیر مجمع مطالبه‌گران شهرستان زابل نسبت به مطالبات درمانی بانوان در مناطق محروم سیستان و بلوچستان به مطهره حیدری، خبرنگار گروه رسانه‌ای خبرهای فوری مهم گفت: مشکلات در حوزه بانوان در مناطق محروم سیستان و بلوچستان خیلی زیاد است. بسیاری از بانوان برای دریافت خدمات مطلوب و استاندارد درمانی و به دلیل کمبود امکانات در استان مجبور می‌شوند به شهرهای دیگر مثل یزد، مشهد و .. مراجعه کنند. البته طی پیگیری‌ها و مطالبه‌گری‌ها متوجه شده‌ایم که مسئله کمبود بودجه وجود ندارد بلکه بودجه‌های سنگینی برای این مناطق محروم اخذ می‌شود اما متاسفانه به دلیل سوء مدیریت و عدم نظارت کافی مشخص نیست که این مبالغ و هزینه‌ها چگونه مصرف می‌شوند. 

وی ادامه داد: ما در اینجا به جز مسئله کمبود امکانات و نیروهای تخصصی درمانی به یک همراه‌سرا برای بیمارستان‌ها نیاز داریم. منطقه سیستان شامل ۵ شهرستان است و اغلب از تمام مناطق سیستان به بیمارستان و متخصصین شهرستان زابل مراجعه می‌کنند و چون محلی برای اسکان و استراحت ندارند همراهان بیمار داخل بیمارستان و فضاهای عمومی اتراق می‌کنند و به همین دلیل در اینجا نیاز به همراه‌سرا ایجاد شده است. در دوره‌ای حتی مجبور شدیم برای تهیه دستگاه رگ‌گیری برای کودکان و نوزادان به دلیل کمبود کادر توانمند مطالبات زیادی داشته باشیم یعنی سطح مطالبات ما اینقدر پایین باید باشد و این جای تاسف دارد در حالی که در شهرهای دیگر فضای بیمارستانی آبرومند و بسیار تمیز باعث ایجاد مقایسه برای بانوان ما شده است.

نائب دبیر مجمع مطالبه‌گران شهرستان زابل در‌خصوص علت برخورد نامناسب کادر درمان در مناطق سیستان گفت: گاها کادر درمان برخورد خیلی بدی با بیماران خصوصا در فضای زایشگاه در مناطق محروم سیستان دارند، بعد از اینکه ما نسبت به این رفتارها اعتراض کردیم گفتند علت این برخوردشان کمبود امکانات کافی و کمبود نیرو می باشد که باعث فشار کاری زیاد بر روی کادر درمان شده است. 

من وقتی خدمات و کادر درمان یکی از بیمارستان‌های مشهد را با مناطق محروم سیستان مقایسه می‌کنم با خودم می‌گویم مگر حقوقی که خدمه بیمارستان مشهد می‌گیرد را خدمه درمان مناطق سیستان نمی‌گیرند؟ ولی هیچ رسیدگی و کنترل و نظارتی در مناطق سیستان و بلوچستان وجود ندارد و در بسیاری موارد عدم رعایت بهداشت دغدغه ما شده است.

ام‌البنین محمدیان، نائب دبیر مجمع مطالبه‌گران شهرستان زابل در پایان تاکید کرد: ما مطالبه‌مان این است که رئیس علوم پزشکی سیستان به خاطر این وضعیت موجود جایگزین شوند. رانتی که برای متادون در سیستان و بلوچستان بوجود آمد ظلم بزرگی بود که بیمار مجبور شد به جای گرفتن متادون دولتی، آن را به صورت آزاد با قیمت بالا تهیه کند. چرا زایشگاه بیمارستان‌ها در مناطق مختلف سیستان تعطیل است؟ وقتی بیمارستان وجود دارد چرا علوم پزشکی نیرو نمی‌دهد که بیمارستان تعطیل و بسته نماند؟ چرا نظارتی وجود ندارد؟ چه فرقی بین سیستان و بلوچستان و سایر شهرهای ایران وجود دارد؟

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا