قضایی

وکیل مدافع تتلو: تتلو دغدغه اجتماعی و ارز‌آوری اقتصادی برای کشور دارد./ خاوری و تتلو اصلا قابل قیاس نیستند/

خبرمهم: رحیمی‌فر، وکیل مدافع امیرحسین مقصودلو معروف به تتلو: تتلو نقدهایی به بعضی از سریال‌های تلویزیونی داشت و می‌گفت این‌ها یک نوع هنجارشکنی است که در‌حال پخش است. در‌خصوص اداره پیج تتلو نیز توسط یک استاد معروف، هیچ صحبتی نشده و هرکس هم چیزی را مطرح کرده از طرف خودش بوده.

وکیل مدافع تتلو: من همان بار اول که با آقای مقصودلو (تتلو) صحبت کردم، گفته‌هایشان به دلم نشست به خصوص اینکه گفت من برگشتم تا به جوانان و نوجوانان بگویم این راهی که شما می‌خواهید بروید را من رفتم و دیدم که در انتهای این راه هیچ چیزی نیست، یا تاکید داشت می‌تواند همانطور که برای ترکیه ارز آوری داشته، برای کشور خودش هم داشته باشد. 

به گزارش بخش قضایی سایت خبرمهم، الهام رحیمی‌فر، وکیل مدافع امیرحسین مقصودلو معروف به تتلو در گفت‌وگو با مطهره حیدری، خبرنگار گروه رسانه‌ای خبرهای فوری مهم در‌‌‌خصوص حکم نهایی دادگاه گفت‌: برای نوع حکم امیرحسین مقصودلو (تتلو) باید منتظر رای نهایی دادگاه باشیم چون موضوع به طور کلی قابل پیش‌بینی نیست. خواندن نماز، قرآن و گرفتن روزه و حتی سرودن شعر در مدح حضرت علی (ع) شاید بتواند تاثیری در روند دادگاه برای صدور حکم داشته باشد البته میزان اثر گذاری آن با خود دادگاه است. آقای مقصودلو به طور کلی بحث توبه را در مواردی که فکر می‌کردند انجامش صحیح نبوده، مطرح کردند و موارد اتهاماتشان متفاوت از این بحث‌هاست. 

رحیمی‌فر در پاسخ به این سوال که چه چیزی در پرونده، شخصیت و رفتار تتلو باعث شد شما برای اثبات بی‌گناهی او تلاش کنید، تاکید کرد: اقتضای شغل ما این است که از حداقل‌ها نیز برای افراد دفاع کنیم حالا هر فعلی هم که مرتکب شده باشند باید از آن‌ها دفاع و صیانت شود. من وقتی همان بار اول با آقای مقصودلو (تتلو ) صحبت کردم، گفته‌هایشان به دلم نشست به خصوص اینکه گفتند من برگشتم تا به جوانان و نوجوانان بگویم این راهی که شما می‌خواهید بروید را من رفتم و دیدم که در انتهای این راه هیچ چیزی نیست.

وی در ادامه افزود: به نظر من توجه به این گفته خیلی مهم است. یا مثلا گفتن من می‌توانم همانطور که برای ترکیه ارزآوری داشتم برای کشور خودم داشته باشم. این‌ها مواردی بود که دیدم برخلاف چیزی که در اذهان از تتلو جا افتاده، الان دغدغه اجتماعی خودمان را دارد و برایش مهم است. حتی مسئله اقتصادی که در ارزآوری مطرح کرده باعث شد فکر کنم باید به این فرد کمک کرد تا اگر می‌تواند این اقدامات را انجام دهد. اما نمی‌توان پیش‌بینی کرد که این دغدغه اجتماعی و اقتصادی که تتلو برای کشور دارد، بتواند تاثیری در حکم دادگاه داشته باشد. من یک فرد هنری نیستم اما برداشتم این است که تتلو از لحاظ هنری توانمندی و پتانسیل فوق‌العاده بالایی دارد و امیدوارم یک تصمیم شایسته‌ای اتخاذ شود که راهگشا باشد تا بتواند یک گوشه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور را بگیرند. 

وکیل مدافع امیرحسین مقصودلو معروف به تتلو اضافه کرد: تتلو در توضیحاتی که در دادگاه می‌داد مسلط به آیات قرآن بود و مستقیم به اسم سوره و شماره آیه اشاره می‌کرد چون در زندان قرآن را کاملا مطالعه کرده بود. در‌خصوص برنامه‌های تلویزیون هم برنامه‌های فرهنگی و مذهبی مثل محفل را مشاهده می‌کرد. البته نقدهایی هم به بعضی از سریال‌ها داشت و می‌گفت این‌ها یک نوع هنجارشکنی است که در حال پخش است. در‌خصوص اداره پیج تتلو نیز توسط یک استاد معروف، هیچ صحبتی نشده و هرکس هم چیزی را مطرح کرده از طرف خودش بوده، ما چنین چیزی را مطرح نکردیم. اما بسیاری ازمطالب منتسب به ایشان در پیج های فیک بارگذاری شده است 

الهام رحیمی‌فر، وکیل مدافع امیرحسین مقصودلو معروف به تتلو در پایان نسبت به مقایسه کاربران فضای مجازی از تتلو و خاوری و اینکه چرا مقامات قضایی کشور برای دستگیری افرادی مثل خاوری از پلیس اینترپل استفاده نمی‌کنند، گفت: سوال بسیار سنگینی را پرسیدید و پاسخ به آن خیلی سنگین است وپاسخ به آن اصلا در‌صلاحیت بنده نیست اما قطعاً خاوری و آقای مقصودلو اصلا قابل قیاس نیستند.و اقدامات و جرایم احتمالی‌شان  نیز متفاوت است.  خاوری در ترکیه نیست و در کشوردیگری با قوانین متفاوت حضور دارد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا