بین المللی

انصارالله: اولین گام برای صلح، توقف تجاوز و رفع محاصره است

خبرمهم: سخنگوی انصارالله یمن در واکنش به ادعا‌های عربستان مبنی بر قبول آتش‌بس فراگیر در یمن اعلام کرد: اولین گام برای صلح توقف تجاوز و رفع محاصره است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از آر تی، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن در واکنش به ادعای «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان مبنی بر حمایت از آتش‌بس فراگیر در یمن اعلام کرد: اولین گامی که برای صلح می‌شود برداشت توقف تجاوز به یمن، رفع محاصره آن، خروج نظامیان از خاک یمن، بازسازی خسارات و پرداخت غرامت است.او در ادامه افزود: مردم یمن در حال دفاع از خود هستند و به کسی حمله نکردند! آن‌ها فقط حق آزادی، حاکمیت و استقلال کامل خود را می‌خواهند و به کمتر از حق مشروع خود قانع نخواهند شد.
پیش از این بن سلمان در دیدار با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در سخنانی مدعی شده بود از طرح پایان دادن به بحران یمن که شامل آتش‌بس فراگیر تحت نظارت سازمان ملل است، حمایت می‌کند.
با این حال تنها یک روز بعد از این ادعا جنگنده‌های ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان مناطقی را در جنوب استان مأرب یمن هدف حمله هوایی قرار دادند.
نزدیک به هفت سال از حمله عربستان، امارات و متحدانشان در سایه حمایت آمریکا و انگلیس به یمن می‌گذرد و سکوت کشور‌های به اصطلاح حامی حقوق بشر بر جنایات علیه این کشور سرپوش می‌گذارد. عربستان نیز از این سکوت بین‌المللی استفاده کرده و با اشغال خاک یمن منابع آن را می‌رباید و با تحمیل محاصره‌ای شدید مردم یمن را تحت شدیدترین فشار‌ها قرار داده است. /yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا