بین المللی

گزینه بایدن برای سازمان ملل:ایران نباید به سلاح اتمی دست یابد

خبرمهم: گزینه رئیس جمهوری آمریکا برای سازمان ملل متحد در حالیکه از حمایت کامل آمریکا از رژیم صهیونیستی سخن گفت، اظهار کرد که ایران نباید به سلاح اتمی دست یابد و باید به اجرای تعهداتش بازگردد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  لیندا توماس گرینفیلد روز چهارشنبه در نشست استماعی کمیته روابط خارجی سنای آمریکا افزود: هرکاری را انجام خواهیم داد که ایران به سلاح اتمی دست نیابد. متاسفانه در چهارسال گذشته از زمان خروج از این توافق، ما شاهد حرکت در مسیر بدی بوده‌ایم.

وی ادامه داد: ما با متحدان و دوستانمان کار خواهیم کرد و همچنین مجبوریم که با اعضای دیگر شورای امنیت هم همکاری داشته باشیم تا مطمئن شویم که ایران پاسخگو نگهداشته خواهد شد.

گزینه بایدن برای نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد اضافه کرد: به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، می‌توانم تایید کنم که تمام راه‌ها را خواهم پیمود تا اطمینان یابیم که از حمایت متحدانمان برخوردار خواهیم شد.

گرینفیلد اظهار کرد: همچنین باید ببینیم در چه زمینه‌ای با روسیه و چین می‌توانیم فشار بیشتری به ایرانی‌ها وارد سازیم که به اجرای کامل تعهداتشان بازگردانده شوند.

نماینده احتمالی دولت بایدن در سازمان ملل متحد، فراموش کرده است که ایران به تعهدات خود پایبند بوده است و ۱۵ گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم موید آن است.

او فراموش کرده است که این دولت آمریکا بود که با خروج از برجام و نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، خسارات فراوان جانی و مالی به مردم ایران وارد کرد و اینک این آمریکا است که باید به اجرای کامل تعهدات خود بازگردد.

وی همچنین درباره تعهد خود برای حمایت از رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: من در برابر قطعنامه‌های غیرمنصفانه علیه اسرائیل خواهم ایستاد و با سفیر اسرائیل در سازمان ملل متحد همکاری خواهم کرد. دوستی نزدیک تر از اسرائیل وجود ندارد.

یمن، سوریه-رژیم صهیونیستی

سناتور کریس مورفی درباره پایان دادن به حمایت از ائتلاف سعودی در یمن پرسید که گرینفیلد گفت: بگذارید با گفتن اینکه وضعیت در یمن ترسناک است شروع کنم. این یکی از بدترین بحرانی است که ما اکنون با آن روبرو هستیم.

وی افزود: ما باید راهی برای مذاکره پیدا کنیم. عربستان سعودی، ایران و امارات متحده به جنگ کمک کرده‌اند و من فکر می‌کنم که این مساله در شورای امنیت مورد توجه قرار گیرد.

مورفی درباره ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به سوریه پرسید که گزینه بایدن برای نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد گفت: شما ممکن است آگاه نباشید زیرا ما در مورد حرفه خود در آفریقا بسیار صحبت کردیم، من نیمی از شغل خود را صرف کار در امور بشر دوستانه کردم.

وی افزود: من متعهد می‌شوم تا اطمینان حاصل کنم که راهی برای باز کردن مسیرهایی که بتواند کمک انسان دوستانه را به نیازمندان برساند، پیدا خواهیم کرد.

گزینه بایدن درباره توافق عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی هم گفت: من توافقنامه‌های آبراهام را به عنوان فرصتی برای کار با کشورهایی که اسرائیل را به رسمیت شناخته‌اند، می‌بینم.

وی درباره تغییر رویکرد سازمان ملل متحد و نهادی زیرمجموعه آن نسبت به رژیم صهیونیستی هم اظهار کرد: همانطور که پیشتر یادآوری کردم ، باید آنها را تحت فشار قرار دهیم تا رویکرد خود را در ملل متحد تغییر دهند. اگر آنها قصد دارند اسرائیل را به رسمیت بشناسند، آنها باید حقوق آن را در ملل متحد هم به رسمیت بشناسند. /ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا