بین المللی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: معقول این است که اسرائیل به این حمله پاسخ ندهد اما اگر ادامه دهد سرنوشت و آینده‌اش به دست جمهوری اسلامی به پایان می‌رسد.

خبرمهم: حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: جمهوری اسلامی این آمادگی را دارد که تمام سرزمین‌های اشغالی را مورد حمله کوبنده قرار دهد.

حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: حمله شب گذشته در راستای فرمایش و دستور مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده کل قوا به طور موفقیت آمیز انجام گرفت./ فکر نمی‌کنم جنگ گسترده‌ای شکل بگیرد. 

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با مطهره حیدری، خبرنگار گروه رسانه‌ای خبرهای فوری مهم نسبت به پاسخ کوبنده سپاه به حمله رژیم صهیونیستی به سرکنسولگری کشورمان در خاک سوریه گفت: حمله شب گذشته یک پاسخی بود به سلسله اقدامات و تحرکات رژیم صهیونیستی که در چند سال گذشته تعدادی از دانشمندان ما را ترور کردند و در نهایت به طور مستقیم به کنسولگری ما حمله کردند و باعث شهادت تعدادی از عزیزان‌مان شدند. ولی در این چند‌روز رژیم صهیونیستی فکر نمی‌کرد ما یک پاسخی در این حد کوبنده بدهیم تا اینکه مقام معظم رهبری روز عید فطر فرمودند که ما پاسخ می‌دهیم و رژیم صهیونیستی را تنبیه می‌کنیم. این حمله به نوعی در راستای فرمایش و دستور مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده کل قوا به طور موفقیت آمیز انجام گرفت.

وی ادامه داد: هیمنه رژیم صهیونیستی که سال‌هاست به گنبد آهنین و قدرت نظامی‌اش در خاورمیانه می‌نازد، دیشب شکسته شد و شاید این حجم از عملیات و اقدام علیه رژیم صهیونیستی در طول عمر ۷۵ ساله آن تا به امروز بی‌سابقه بوده. این بزرگترین تهدیدی بود که متوجه رژیم صهیونیستی شد و قطع به یقین نشانه‌ای از قدرت جمهوری اسلامی ایران بود و باید گفت قدرت نظامی و قدرت دفاعی جمهوری اسلامی به مراتب بالاتر از تحرکات دیشب بود که اگر باز هم این رژیم کوچکترین خطا و اشتباه استراتژیک انجام دهد حتما جمهوری اسلامی برنامه‌ای قاطع‌تر و کوبنده‌تر با این رژیم دارد. 

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که آیا احتمال حمله و پاسخ اسرائیل وجود دارد یا خیر، گفت: معقول این است که اسرائیل به حمله شب گذشته ما پاسخ ندهد چون ما در جواب به آن حرکت سخیفانه این رژیم در حمله به کنسولگری‌مان در خاک سوریه این پاسخ را دادیم و اگر ادامه دهد قطع به یقین جمهوری اسلامی این آمادگی را دارد که تمام سرزمین‌ها اشغالی را مورد حمله کوبنده قرار دهد. 

حیدری در ادامه تاکید کرد: این حمله از داخل خاک جمهوری اسلامی انجام شده. خود سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و آمریکا هم اعلام کردند که این حمله از داخل ایران انجام شده است. زمانی که ما در جنگ ۸ ساله با رژیم بعث عراق بودیم، برد نهایی موشک‌ها و هواپیماها و قدرت دفاعی‌مان نهایتا تا بخشی از خاک عراق را در برمی‌گرفت و در حد دفاع از مرزهای‌مان بود اما امروز ما می‌توانیم تا دورترین نقاط را در منطقه به راحتی بزنیم و این نشان‌دهنده قدرت نظامی برتر جمهوری اسلامی است که رژیم صهیونیستی و آمریکا نیز از این قدرت کاملا آگاه است و می‌دانند که قدرت پهپادی و موشکی ما چند برابر دیشب است که نشان داده شد و فقط یک بخشی از قدرتمان را نشان دادیم. اگر هم رژیم اسرائیل پاسخ بدهد  ما حتما از قدرت دفاعی و موشکی بیشتری استفاده می‌کنیم. 

شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: من فکر نمی‌کنم جنگ گسترده‌ای شکل بگیرد نهایت هم اگر رژیم صهیونیستی بخواهد در جایی پاسخ بدهد مجدد با پاسخ محکم‌تر جمهوری اسلامی ایران روبرو خواهد شد. و نهایتا این رژیم صهیونیستی که پاسخ کارش را گرفت،باید به این روند پایان بدهد اما اگر ادامه دهد سرنوشت آینده این رژیم به دست جمهوری اسلامی به پایان می‌رسد و اگر بخواهد هر نوع تعرضی به کشور ما چه در داخل خاک کشورمان و چه در بیرون داشته باشد قطع به یقین با پاسخ محکم و قدرتمند‌تری مواجهه خواهد شد. 

نویسنده: آمنه آهنین‌پنجه

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا