بین المللی

ادعای جدید آمریکا: احتمالا ۱۰ کشور دیگر به روند عادی‌سازی روابط با اسرائیل خواهند پیوست

خبرمهم: سفیر آمریکا در اراضی اشغالی در مصاحبه جدید خود مدعی شد، احتمالا ده کشور دیگر نیز به معامله موسوم به صلح ملحق خواهند شد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از خبرگزاری رویترز، «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در اراضی اشغالی، در مصاحبه اخیر خود ادعای جدیدی درباره معامله موسوم به صلح مطرح کرده است.

سفیر آمریکا در مصاحبه با مجله صهیونیستی «ماکورریشون» مدعی شده پنج تا ۱۰ کشور دیگر نیز به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی دست خواهند زد. او همچنین از عربستان به عنوان یکی از کشور‌ها نام برده است.

او در ادعای خود همچنین اشاره کرد طرح الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی و «حاکمیت صهیونیست‌ها» به زودی امکان‌پذیر نیست و ممکن است حتی چند سال دیگر زمان ببرد.

به ادعای این سفیرِ آمریکایی بهتر است درباره این مسئله از اصطلاح تعویق به جای لغو استفاده شود.

او در حالی این ادعا را مطرح کرده که امارات از زمان اعلام توافق با رژیم صهیونیستی مدعی شده این رژیم اجرای طرح اشغال را کنار گذاشته است.

به ادعای این مقام آمریکایی، زمانی که تل‌آویو و واشنگتن به تصمیمی واحد برسند، این طرح را اجرایی خواهند کرد. وی همچنین این را هم گفته که اجرا شدن این توافق بر پایه تصمیم واحد دو طرف است.

سفیر آمریکا همچنین مدعی شد: «نتیجه فعلی ما این است که در زمان حاضر بهتر است اسرائیل از فرصت پیش‌آمده برای نزدیکی بیشتر به کشور‌های عربی استفاده و روابط را عادی‌سازی کند. براساس برنامه دیگری تخلیه هیچ شهرک‌نشینی مجاز نیست. درواقع پرچم اسرائیل بر فراز «الخلیل»، «گوش عتصیون»، «معاله آدومیم» و «بت ال» به اهتزاز درآمده و طرح ما این است که این پرچم‌ها تا ابد باقی بمانند».

در ادامه نیز فریدمن با تکذیب اختلاف در کاخ سفید درباره طرح الحاق گفت: «تصمیم تعویق را تمامی مقاماتِ کاخ سفید اتخاذ کرده‌اند و این برعهده تنها جرد کوشنر (داماد و مشاور ترامپ) نبوده است».

در انتها نیز این مقام آمریکایی گفت: «رایزنی‌هایی برای انتقال سفارت آمریکا به قدس انجام شده و برخی کشور‌ها در حال انجام مذاکره هستند، در این مسئله پیشرفت چشمگیری داشتیم»./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا