ورزشی

تورنمنت آزمایشی فیفا برای معرفی قوانین جدید؛ این فوتبال نیست

خبرمهم: تهران- ایرنا- فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) با برگزاری یک تورنمنت آزمایشی از قوانین جدید و احتمالی فوتبال رونمایی کرد.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم، فوتبال مدرن تکامل پیدا می‌کند و قوانین سنتی نیز برای شگفت انگیز شدن هرچه بیشتر این ورزش و همچنین پرگل شدن بیشتر آن، دستخوش تغییر می‌شوند.فدراسیون بین المللی فوتبال(فیفا) تصمیم گرفته است تا با استفاده از مقررات جدید فوتبال در رده‌های سنی جوانان، این قوانین را به بوته آزمایش بگذارد.
از این رو، از پیشنهاد تا تصمیم گیری فاصله کوتاهی طی شد و در این راستا، تورنمنتی با حضور تیم‌های پی‌اس‌وی، آلکمار، لایپزیش و کلاب بروژ ایجاد شد؛ این تیم‌ها عملا نقش موش آزمایشگاهی فیفا را ایفا خواهند کرد.
نخستین روز این تورنمنت آزمایشی که جام آینده فوتبال نام دارد و تورنمنت دوستانه زیر ۱۹ و ۲۳ سال است، برگزار شد.
چهار قانون جدیدی که در این تورنمنت اعمال شده و در صورت اجرایی شدن، آینده فوتبال را متحول خواهد کرد، عبارتند از: کاهش زمان نیمه‌های بازی از ۴۵ به ۳۰ دقیقه البته با نگه داشتن زمان بابت هر توقف؛ تعویض نامحدود؛ پرتاب اوت با استفاده از پا به جای دست (قانونی که باعث ایجاد موقعیت‌های خطرناک بیشتری می‌شود زیرا توپ از این طریق قابل ارسال به محوطه جریمه تیم‌ها است)؛ تعلیق پنج دقیقه‌ای بازیکنی که کارت زرد دریافت می‌کند.
پس از پایان این تورنمنت و استفاده از این قوانین، گزارش کلی برای تصمیم گیری نهایی به منظور تبدیل شدن به قانون رسمی فوتبال، برای هیات قانونگذاری فوتبال (ایفاب) که بالاترین نهاد قانونگذاری در ورزش فوتبال محسوب می‌شود، ارسال خواهد شد. /ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا