ورزشی

رشیدی کوچی: تاج نباید وارد انتخابات فدراسیون فوتبال می شد

خبرمهم: جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت وقتی پرونده تاج باز است، او نباید به انتخابات فدراسیون فوتبال ورود می کرد. اطلاع رسانی و برخورد فساد باید در حد همان فساد بزرگ باشد.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم،  انتخاب مهدی تاج به عنوان رییس فدراسیون فوتبال، به دلیل شائبه هایی که در مورد مسائل مالی به وی وارد است، تعجب و انتقادات بسیاری را به همراه داشت.

در این خصوص، جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس به خبرنگار گفت: مهدی تاج در انظار عمومی به عنوان یکی از مدیرانی شناخته می‌شود که یک قرارداد نامناسبی را به کشور تحمیل کرده است. از فساد ایشان که در برخی رسانه‌ها گفته می شود خبری ندارم، اما وقتی که نگاه‌ها به یک نفر منفی است، به نظر می‌رسد تا زمانی که این اتهامات رفع شود، خود او نباید پا به عرصه بگذارد. زمانی که پرونده قضایی او باز است و این برای مردم که فرق بین فدراسیون و دولت را نمی‌دانند، حرف و حدیث‌های بسیاری پیش می‌آورد؛ می‌گویند دولت جمهوری اسلامی از یک فاسد حمایت کرده و این امر بازخورد خوبی ندارد. به نظرم وقتی کسی با این خصوصیت بین مردم شناخته می شود قبل ورودش باید اتهاماتش برطرف شده و مردم را قانع کرده باشد که من آن چیزی که پشت سرم گفته می‌شود نیستم؛ امروز این حضور و اتفاق قشنگ نیست.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در خصوص مبارزه با فساد گفت: اگر امروز مبارزه‌ای با فساد صورت گرفته توسط مجلس بوده است؛ یعنی اگر جایی فسادی شکل گرفته، مجلس آن فساد را  برای بررسی و برخورد متناسب به قوه قضاییه ارجاع داده است. رییس قوه مجریه هم در این امر دستور به برخورد با مدیران دولتی که منتسب به قوه مجریه بودند را داده است. از نظر بنده این مبارزه سیستماتیک با «فساد» است، نه «فساد سیستماتیک»! در نظام وقتی یک قوه‌ای فساد را تشخیص داده و به قوه دیگر ارجاع می دهد؛ عموم مردم بر این عقیده هستند که چون ما ندیدیم برخوردی با مفسدین صورت بگیرد، این مبارزه برای ما ملموس نبوده است.

رشیدی کوچی در پایان با بیان اینکه ما اعتقاد بر این نداریم که با فساد مبارزه نمی‌شود، تصریح کرد: به نظرم قوه قضاییه باید  اطلاع رسانی و برخوردش با یک پرونده فساد، در حدّ همان فساد بزرگ باشد. اینکه می‌گوییم فلان فرد سلطان سکه است و او را بگیریم درست نیست، چون اصل کاری‌ها وصل هستند و از قوانینی که ضعف دارد سوءاستفاده می کنند و این نگران کننده است./جماران

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا