ورزشی

پروژه لغو انتخابات فدراسیون فوتبال به رهبری آذری/ واکنش فیفا چه خواهد بود؟

خبرمهم: سعید آذری و جمعی از اعضای مجمع فدراسیون فوتبال خواستار اصلاح اساس نامه فدراسیون فوتبال هستند و تلاش می کنند تا پیش از این اتفاق، انتخابات فدراسیون به تعویق بیافتد.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم، حواشی انتخابات فدراسیون فوتبال خیلی زودتر از موعد آغاز شده و اکنون برخی از کسانی که نامزد تصدی کرسی در این انتخابات بودند، تغییر رویه دادند و در برنامه جدیدی به دنبال لغو انتخابات هستند.

رهبری این جریان در فوتبال را سعید آذری، مدیر فولاد خوزستان بر عهده دارد که اخیرا توانسته بود با اخذ ۵ امضاء از اعضای مجمع وارد مرحله تایید صلاحیت ها در انتخابات شود اما با انصراف از آن اکنون به عنوان عضو مجمع این فدراسیون، با درخواستی که به امضای ۱۰ نفر از اعضای مجمع رسیده خواستار اصلاح اساس نامه و لغو انتخابات تا زمان انجام این اتفاق شده است.

 انتقاد فیفا از اساسنامه فدراسیون فوتبال

طی روزهای گذشته فدراسیون جهانی فوتبال که بر عملکرد فدراسیون ها نظارت دارد، در نامه ای خواستار تعویق انتخابات فدراسیون، در صورت وارد بودن ایرادات جدی به اساسنامه فدراسیون شده است. ظاهرا موضوع آیین نامه انتخابات، آیین نامه تشکیل کمیته استیناف و بعضی موارد دیگر مورد تاکید بوده و از فدراسیون خواسته شده هر چه سریعتر اصلاحات ملزوم اساسنامه را انجام و البته تا آن زمان، انتخابات را به تعویق بیاندازد.

فدراسیون فوتبال: اساس نامه ایرادی ندارد و به تایید رسیده است

اما فدراسیون در نامه ای چند بندی که طی روزهای گذشته به فیفا ارسال شد، به طور مفصل پاسخ فیفا را داد و اعلام کرد که هیچ شک و شبهه ای در این انتخابات وجود ندارد و اساس نامه کنونی به تایید اعضای مجمع فدراسیون رسیده است.

نکته مهم در پاسخ فدراسیون به درخواست فیفا این بود که عنوان کرده تاکنون هیچ یک از اعضای مجمع  درخواستی برای اصلاح اساس نامه ارائه نکرده! اما در عین حال فدراسیون فوتبال بعد از برگزاری انتخابات که در شرایط کنونی ضرورت دارد، بازنگری در اساس نامه کنونی را آغاز خواهد کرد.

سعید آذری بهانه به دست فیفا می دهد؟

فدراسیون در حالی می گوید تاکنون کسی درخواستی برای اصلاح اساس نامه نداده که چند روز قبل  آذری اعلام کرد درخواستش برای دبیرکل فدراسیون فرستاده می شود.

او طی روزهای گذشته بارها از ایرادهای اساسی در اساسنامه فدراسیون انتقاد کرده و می گوید این انتخابات کمکی به فوتبال نخواهد کرد.

 حال که درخواست او و ۱۰ نفر از اعضای مجمع فدراسیون آماده شده و به ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکلی فدراسیون هم ارسال کرده اند، باید دید دبیرکل و اعضای هیات رئیسه درخواست او را قبول می کنند؟ در میان اعضای کنونی هیات رئیسه، نفرات بازنشسته ای هستند که تلویحا مخالف برگزاری انتخابات هستند و باید دید نهایتا تلاش آذری و موافقانش، فیفا را مجاب به جلوگیری از این انتخابات خواهد کرد یا خیر؟/جماران

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا