ورزشی

فیفا : داوران زن هم باید برای بازی مردان در ایران قضاوت کنند

خبرمهم: فدراسیون جهانی فوتبال "فیفا" به فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرده که قضاوت داوران زن در بازی مردان در این کشور الزامی است. این دستور چگونه از سوی مقامات فوتبال ایران اجرا خواهد شد؟

فدراسیون جهانی فوتبال “فیفا” به فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرده که قضاوت داوران زن در بازی مردان در این کشور الزامی است. این دستور چگونه از سوی مقامات فوتبال ایران اجرا خواهد شد؟

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم، دویچه وله: فدراسیون جهانی فوتبال “فیفا” به فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرده که قضاوت داوران زن در بازی مردان در این کشور الزامی است. این دستور چگونه از سوی مقامات فوتبال ایران اجرا خواهد شد؟

فیفا حال پس از تشدید فشار بر روی فدراسیون فوتبال ایران پیرامون لغو ممنوعیت و محدودیت ورود زنان به ورزشگاه‌ها برای تماشای تمام بازی‌های باشگاهی و ملی در این کشور، به نهاد مرکزی فوتبال ایران دستور داده است که داوران زن نیز باید بازی فوتبال مردان را در زمین قضاوت کنند.

با توجه به محدودیت‌ها و برقراری این شرایط در ایران، اجرای دستور جدید فیفا مقامات فوتبال ایران را با چالش جدیدی روبرو کرده است. راه حل ممکن برای رعایت این الزامات در عرصه فوتبال ایران چه می‌تواند باشد؟

خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال ایران در این باره به رسانه‌های داخلی گفته است: «فیفا از ما می‌خواهد که خانم‌ها در بخش آقایان هم قضاوت کنند. باید راهکاری پیدا کنیم تا خانم‌ها در رده‌های پایین‌تر فوتبال، مثل نوجوانان و جوانان قضاوت کنند.»

اما او در این زمینه اشاره می‌کند: «این مسئله مستلزم صدور تائیدیه است. امیدوارم که بتوانیم به این سمت برویم.»

سابقه حضور داوران زن ایرانی در دیدار‌های بین‌المللی مردان

حضور داوران زن ایرانی در رقابت‌های فوتسال مردان در عرصه بین‌المللی در سال‌های اخیر توجه‌ها را به خود جلب کرده است.

زری فتحی نخستین داور زن فوتسال ایران است که بازی‌های مردان را نیز سوت زده ‌است. او در سال گذشته به عنوان داور دوم، دیدار تیم‌های ملی فوتسال مردان ویتنام و لبنان را در مسابقات انتخابی جام جهانی قضاوت کرد.

گلاره ناظمی نیز دیگر داور زن از ایران است که سابقه قضاوت دیدارهای فوتبال مردان را در عرصه جهانی دارد. او در مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۱ به عنوان داور اول، رویارویی تیم‌های ملی مصر و گواتمالا را سوت زد. کمک‌داور گلاره ناظمی در این دیدار یک داور مرد ایرانی، ابراهیم محرابی، بود./انتخاب

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا