استانیاصفهانتبریزخراسانورزشی

استقلال و پرسپولیس اینجا صدرنشین نیستید!

خبرهای فوری: در نیم فصل دوم، تیم های مدعی با اتکا به هوادارانشان، تمام امتیازات بازی های خانگی را درو کرده اند.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرهای فوری، نیم فصل دوم به ایستگاه های میانی خود نزدیک می شود و حالا می توان با اطمینان گفت که تنها ۵ تیم شانس قهرمانی در لیگ هجدهم را دارند. پنج تیمی که در بینشان یکی شگفتی ساز است و البته همگی از پتانسیل هواداری قابل توجهی بهره می برند. نکته جالب این است که تیم سپاهان فعلا در نیم فصل دوم مقابل هوادارانش بازی نکرده چرا که یک بازی این تیم بدون تماشاگر برگزار شد و بازی بعدی مقابل ذوب آهن نیز تعویق یافت.

بلیت های کاغذی، سازمان لیگ بی حوصله

فروش بلیت های کاغذی و عدم وجود فرآیند درست برای فروش بلیت به هواداران باعث شده تا سیستم دقیقی جهت شمارش هواداران حاضر در ورزشگاه وجود نداشته باشد. حتی در ورزشگاه نیز هرکسی یک عدد خاص را برای تعداد تماشاگران ذکر می کند و مشخص نیست اسکوربورد ورزشگاه نیز بر چه اساسی تعداد تماشاگران را اعلام می کند. همچنین وبگاه های رسمی فوتبال ایران از جمله سازمان لیگ نیز از هفته نهم به بعد، حتی همان تعداد حدودی حاضرین در استادیوم را هم ذکر نمی کند.

تراکتور در صدر پرتماشاگرترین ها

به جز سپاهان، دیگر مدعیان هر یک ۲ بازی خانگی داشته اند. پرسپولیس ۵۰ هزار هوادار را در مقابل پدیده و استقلال خوزستان به ورزشگاه کشاند، استقلال ۴۶ هزار نفر طرفدار در مقابل ذوب آهن و پارس جنوبی داشت، پدیده ۴۵ هزار طرفدار و تراکتورسازی با رکوردشکنی قابل توجه، ۱۱۵ هزار نفر را در دو بازی مقابل نفت مسجد سلیمان و استقلال به ورزشگاه جذب کرد تا پرتماشاگرترین تیم نیم فصل دوم لقب گیرد.

چرا تراکتور آری و سرخابی ها نه؟

تیم تراکتورسازی برخلاف ۴-۵ فصل اخیر در لیگ هجدهم هواداران پرتعدادی را در ورزشگاه یادگار امام برای حمایت از خود داشته است. تیم پرطرفدار آذربایجانی ها که شاید حمایت این چنینی را تنها در سال های آغازین صعودش به لیگ برتر پشت سر خود احساس می کرد، این فصل با اتکا به مالکیت محمدرضا زنوزی، خرید ستاره های پرتعداد و کسب نتایج خوب، بار دیگر شور را به هوادارانش تزریق کرده و باعث شده تبریزی ها هر هفته حضور چند ده هزار نفری در ورزشگاه داشته باشند.

این در حالی است که در تهران، ورزشگاه آزادی در مواقع دیدارهای پرسپولیس و استقلال خیلی شلوغ نبوده است. یکی از دلایل مهم را می توان کوچ ستاره ها از پرسپولیس و استقلال در ابتدای فصل قلمداد کرد اما موضوع مهم تر گرانی بهای بلیت در فضای اقتصادی فعلی است. در حالی که بلیت ورزشگاه یادگار امام در ابتدا با قیمت های هزار تومان، پانصد تومان و سه هزار تومان در اختیار هواداران تراکتوری قرار می گرفت، بهای بلیت ورزشگاه آزادی از ۱۰ تا ۳۰ هزار تومان بوده است. باتوجه به هزینه های رفت و آمد و همچنین باتوجه به قشری که هواداران فوتبال هستند، نمی توان انتظار داشت که هر هفته ۵۰-۶۰ هزار نفر برای حمایت از سرخابی ها چنین هزینه ای را متقبل شوند.

در هفته های اخیر نیز کاربران پرسپولیسی و استقلالی در شبکه های اجتماعی به این موضوع نیز پرداخته اند و از باشگاه محبوبشان درخواست ارزان تر کردن بلیت ها را داشته اند.

پدیده؛ پا جای پای ابومسلم

تیم پدیده این فصل با یحیی گل محمدی نتایج بسیار خوبی را کسب کرده و همین باعث شده خراسانی ها توجه ویژه ای به تیم شهر خود داشته باشند. پس از سقوط و نابودی تیم دوست داشتنی ابومسلم، اکنون پدیده توانسته به عنوان تیمی از شهر مشهد بدرخشد و فوتبال دوستان شرق کشور را جذب این تیم کند. از طرف دیگر افتتاح ورزشگاه امام رضا که در مرکز شهر مشهد است، در کنار رایگان بودن اکثر بازی های پدیده باعث شده تا سکوهای این استادیوم زیبا در بیشتر بازی ها مملو از تماشاگر باشد. پدیده در دو بازی آخر نزدیک به ۵۰ هزار نفر را جذب کرد و از این لحاظ بیشترین نرخ تماشاگر نسبت به ظرفیت استادیوم را در بین تمام تیم های لیگ برتری داراست.

پرسپولیس و استقلال؛ در انتظار بازی های پرتماشاگرتر

باوجود گرانی بلیت، برگزاری بازی ها در ساعت نامناسب، فرآیند غلط بلیت فروشی و… بازهم انتظار می رود که در بازی های آینده هواداران تیم های سرخابی استقبال بهتری از دیدارهای خانگی تیمشان داشته باشند و البته در این زمینه حمایت باشگاه از هواداران نیز می تواند نقش پررنگی را ایفا کند. در دو بازی اخیر پرسپولیسی ها بیشتر از ۵۰ هزار نفر و استقلالی ها حدود ۴۶ هزار نفر را به ورزشگاه کشاندند که آمار قابل توجهی نیست. بازی بعدی داخل خانه پرسپولیس در مقابل صنعت نفت خوهد بود و استقلال نیز با نفت مسجد سلیمان در تهران دیدار خواهد کرد.

تراکتور – سپاهان؛ پیش به سوی رکوردشکنی؟

تیم تراکتورسازی روز جمعه میزبان سپاهان اصفهان خواهد بود. سرخپوشان آذربایجان بعید است در این بازی حتی یک صندلی خالی در ورزشگاه باقی بگذارند و احتمالا در این بازی هم بحث تپه های اطراف ورزشگاه مطرح خواهد شد. البته همانطور که گفته شد فرآیندی برای شمارش تعداد حاضرین در ورزشگاه نیز اما باتوجه به اعلام مسئولان ورزشگاه یادگار امام این استادیوم مجهز به ۶۶ هزار صندلی است و باید دید در بازی بعدی چه میزان هواداران در این ورزشگاه حضور خواهد داشت. باتوجه به استقرار در راهروها، راه پله ها و… می توان گفت که در هر بازی چیزی حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از ظرفیت ورزشگاه به این شکل افزایش می یابد. در چنین شرایطی احتمالا تراکتوری ها رکورد جدیدی را در بازی آخر هفته مقابل سپاهان ثبت خواهند کرد.

پیروزی در خانه با اتکا به هواداران

در نیم فصل دوم هر ۵ تیم مدعی در خانه پیروز بوده اند. پرسپولیس، پدیده و استقلال خوزستان را از پیش رو برداشت. استقلال از سد پارس جنوبی و ذوب آهن گذشت. تراکتور، نفت مسجد سلیمان و استقلال را شکست داد. پدیده ۶ امتیاز را از سپیدرود و استقلال خوزستان گرفت و البته سپاهان در دیداری بدون تماشاگر موفق به شکست سپیدرود شد.

در انتظار حداکثر امتیاز از بازی های خانگی

تیم های مدعی هر یک دیدارهای حساسی را در خانه خواهند داشت. تراکتور که از استقلال میزبانی کرد، حالا مقابل سپاهان، پرسپولیس و پدیده نیز در تبریز بازی می کند. پدیده با سپاهان و استقلال در امام رضا رودررو می شود. پرسپولیس با سپاهان در تهران دیدار خواهد داشت اما استقلال به جز پرسپولیس با هیچ تیم مدعی دیگری در تهران بازی نمی کند. بی تردید تمام ۵ تیم بالای جدول برنامه های ویژه ای برای تقابل با مدعیان در خانه خواهند داشت.

لیست بازی های خانگی تیم های مدعی در نیم فصل دوم

پرسپولیس:

پدیده: ۲۵ هزار نفر
استقلال خوزستان: ۲۵ هزار نفر

استقلال:

ذوب آهن: ۲۰ هزار نفر
پارس جنوبی: ۱۶ هزار نفر

پدیده:

سپیدرود: ۲۰ هزار نفر
استقلال خوزستان: ۲۵ هزار نفر

تراکتورسازی:

نفت مسجد سلیمان: ۳۵ هزار نفر
استقلال: ۸۰ هزار نفر

توضیحات: باتوجه به عدم اعلام آمار توسط سازمان لیگ، آمار بالا بر اساس چیزی است که خبرنگاران از داخل ورزشگاه ثبت کرده اند. /ورزش سه

[irp posts=”11675″ name=”چشم شفر ترسید!”]

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا