سیاسی

سخنان مهم روحانی در افتتاحیه مجلس یازدهم /هم دوران دولت کوتاه است هم مجلس /با همکاری، یک یادگاری دائمی و ماندگار برای مردم برجای بگذاریم

خبرمهم: رئیس جمهور گفت: هم دوران دولت چهار ساله است و کوتاه و هم دوران مجلس اما با همکاری دولت و مجلس می توانیم یادگاری دائمی و ماندگار را برای دهه ها و حتی قرن ها برای مردم جای بگذاریم.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، حجت الاسلام و المسلیمن حسن روحانی، رئیس جمهوری کشورمان در آئین افتتاح مجلس یازدهم با حضور در جایگاه با گرامیداشت یاد امام راحل و شهدای گرانقدر، گفت: آغاز مجلس یازدهم را خدمت همه نمایندگان محترم و ملت بزرگ ایران تبریک و تهنیت عرض می کنم. پارلمان و مجلس در سراسر جهان نماد مهم دموکراسی است و در ایران اسلامی مجلس شورای اسلامی نماد دموکراسی اسلامی و مردم سالاری دینی است.

وی افزود: اولین رکن دموکراسی در تاریخ ایران در ۱۱۴ سال پیش با مجلس شورای ملی آن زمان شکل گرفت و این نهاد از مرحوم آخوند خراسانی و محقق نائینی تا امام راحل (ره) نهادی بوده که به عنوان نهادی مشروع و قانونی تلقی شده است.

رئیس جمهور گفت: در مجلس شورای اسلامی از آغاز بزرگانی بر چنین صندلی هایی نشستند و انجام وظیفه کردند. از شهید آیت الله مدرس گرفته تا مقام معظم رهبری تا مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و تا شهیدانی همچون شهید رجایی، شهید باهنر، شهید چمران در مجلس اول بر همین صندلی ها نشستند و به وظیفه مهم قانون گذاری پرداختند.

روحانی ادامه داد: هم دوران دولت چهار ساله است و کوتاه و هم دوران مجلس اما با همکاری دولت و مجلس می توانیم یادگاری دائمی و ماندگار را برای دهه ها و حتی قرن ها برای مردم به یادگار بگذاریم و آن یادگار بزرگ قانون متقن، صحیح و کارآمد برای جامعه است.

وی گفت: مجلس ها و دولت ها آمدند و رفتند اما قانون مدنی کشور برای دهه ها و پیش از یک قرن به عنوان محکم ترین قانون هنوز هم جای افتخار برای  ایران و قانون گذاری ایران است./خبرآنلاین

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا