بین المللی

روسیه:آمریکا و غرب به ادامه جنگ در اوکراین علاقه دارند

خبرمهم: سخنگوی کاخ کرملین روسیه روز یکشنبه در مصاحبه‌ای گفت که آمریکا و متحدانش همچنان علاقه‌مند به ادامه جنگ در اوکراین هستند.

سخنگوی کاخ کرملین روسیه روز یکشنبه در مصاحبه‌ای گفت که آمریکا و متحدانش همچنان علاقه‌مند به ادامه جنگ در اوکراین هستند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز یکشنبه گفت که آمریکا و متحدانش همچنان علاقه‌مند به ادامه جنگ در اوکراین هستند.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: «کشورهای غربی به طور موثر مانع از آن می‌شوند که دولت در کی‌یف حتی درباره هرگونه گفت‌وگوهای صلح فکر کند».

پسکوف در ادامه سخنانش در پاسخ به سوالی در این باره که «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان و «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه تماس تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه را قطع کرده‌اند، گفت: «این نیز نشانه دیگری است که سران کشورهای غربی علاقه‌ای به دستیابی به صلح از طریق گفت‌وگو و مذاکرات ندارند».

سخنگوی کرملین اضافه کرد: «در حال حاضر، کشورهای غربی به طور فعالانه بر روی ادامه جنگ شرط بندی کرده‌اند».

این در حالی است که ارتش روسیه کماکان به پیشروی خود در شرق اوکراین ادامه می‌دهد.

آخرین گزارش‌ها از مناطق جنگی روسیه و اوکراین حاکیست که نیروهای روس به «لیسیچانسک» آخرین شهر مهم لوهانسک که تحت کنترل نیروهای اوکراینی قرار داشت، وارد شده‌اند.

بنابر اعلام وزارت دفاع روسیه، آزادسازی لوهانسک (از جمهوری‌های خودخوانده شرق اوکراین که پیش‌تر از سوی مسکو به رسمیت شناخته شده) با سقوط شهر لیسیچانسک و همچنین چند شهر مجاور تکمیل شد که اکنون تحت کنترل روسیه و نیروهای مسلح جمهوری لوهانسک هستند.

این وزارتخانه افزود نیروهای دونتسک و لوهانسک ۱۸۲ کیلومتر از زمین‌های لوهانسک را از کنترل نیروهای کی‌یف آزاد کردند.

روسیه آزادسازی دو جمهوری خودخوانده لوهانسک و دونتسک در منطقه دونباس در شرق اوکراین را از اهداف کلیدی عملیات نظامی ویژه خود در این کشور اعلام کرده است. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه اقدام نظامی در اوکراین را ۲۴ فوریه (پنجم اسفندماه گذشته) اعلام و همچنین اهداف دیگر آن را غیرنظامی کردن و نازی‌زدایی اوکراین بیان کرد./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا