بین المللی

روسیه از سکوت سازمان امنیت و همکاری اروپا در قبال گلوله باران دونباس انتقاد کرد

خبرمهم: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه از سکوت سازمان امنیت و همکاری اروپا در قبال گلوله باران منطقه مناقشه دونباس توسط نیروهای اوکراینی انتقاد کرد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، لاوروف عصر جمعه در نشست مطبوعاتی مشترک با نیکوس دندیاس وزیر امور خارجه یونان در مسکو تصریح کرد: نقش ویژه برای نظارت برای اجرای توافقنامه مینسک برعهده گروه ویژه نظارت سازمان امنیت و همکاری اروپا قرار دارد. 

وی با بیان اینکه این گروه در هفت سال گذشته در مرحله نخست، بطور واقعگرایانه رفتار می کرد، افزود: اما پس از آن در گزارش های خود از منطقه دونباس، تلاش می کرد تا آنچه که در این منطقه می گذرد را درست گزارش ندهد و پنهان کند.

لاوروف گفت: اما با تلاش ما و به رغم کارشکنی و مخالفت طرف اوکراینی، گروه ویژه نظارت سازمان امنیت و همکاری اروپا گزارشی را منتشر و در آن خاطرنشان کرد که چه طرفی آتش بس در منطقه دونباس را نقض می کند.

وزیر خارجه روسیه گفت: همینک نیز که منطقه دونباس و جمهوریهای مردمی دونتسک و لوگانسک هدف گلوله باران نیروهای اوکراینی قرار می گیرند، شاهد هستیم که گروه ویژه نظارت سازمان امنیت و همکاری اروپا، گزارش های خود را به گونه ای ارسال می کند که به تعداد تیراندازیها و گلوله باران مناطق مسکونی اشاره ای نمی کند.

وی ادامه داد: در گزارش های این گروه هیچ اشاره ای به اینکه چه طرفی گلوله باران می کند و در کجا خرابی ها به بار آمده است، نمی کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت: تلاش خواهیم کرد که گروه ویژه نظارت سازمان امنیت و همکاری اروپا بطور دائم گزارش های صحیح ارسال کند که در آن واقعیت های میدانی منعکس شود. در زمان حاضر شاهد هستیم که این گروه به لاپوشانی مسائل و خودداری از اعلام مسئولیت ارتش اوکراین در گلوله باران مناطق مسکونی می پردازد.

به گزارش رسانه های روسیه به نقل از جدایی طلبان دونباس، نیروهای اوکراینی دیروز (پنجشنبه) و امروز چندین منطقه جمهوریهای مردمی دونتسک و لوگانسک را با سلاح های سنگین ازجمله توپ و خمپاره انداز گلوله باران کردند که چندین ساختمان مسکونی آسیب دیده است و این حملات همچنان به صورت شلیک پراکنده آتشبارها و خمپاره ها ادامه دارد./ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا