بین المللی

کمک های نظامی انگلیس به اوکراین

خبرمهم: یک سخنگوی دولت انگلیس از تلاش لندن برای طراحی و آماده‌سازی بسته‌ کمک نظامی و اقتصادی به منظور حمایت از اوکراین در صورت تشدید درگیری‌ها خبر داد.

 یک سخنگوی دولت انگلیس از تلاش لندن برای طراحی و آماده‌سازی بسته‌ کمک نظامی و اقتصادی به منظور حمایت از اوکراین در صورت تشدید درگیری‌ها خبر داد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  این سخنگوی دولت انگلیس افزود، جانسون در حال همکاری با متحدان لندن برای اماده سازی بسته‌ای به منظور حمایت از اوکراین است که طی روزهای بعد اعلام خواهد شد.

با وجود این، وی اظهار داشت: هنوز فرصت تنش‌زدایی و دیپلماسی (در بحران اوکراین) وجود دارد و نخست وزیر به تلاش بی‌شائبه با دیگر متحدان برای جلوگیری از بروز درگیری ادامه می‌دهد.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس طی هفته جاری با هدف تلاش برای پایان دادن به بن‌بست فعلی به روسیه سفر خواهد کرد. با اینکه جزئیات سفر جانسون منتشر نشده است، دفتر وی خبر داد که نخست وزیر انگلیس خواستار تعامل بیشتر با کشورهای حوزه دریای بالتیک و نوردیک است.

روسیه در فهرست خواسته‌های امنیتی خود که آذرماه به آمریکا و ناتو ارائه داد، خواستار لغو رزمایش ناتو در نزدیکی مرز روسیه شد. همچنین مسکو با ایجاد پایگاه‌های نظامی بیشتر در اروپای شرق و عضویت اوکراین در ناتو مخالفت کرد. آمریکا و ناتو این درخواست‌ها را رد کرده اما خواستار مذاکرات بین نمایندگان دو طرف شدند؛ مذاکرات بین دو طرف اوایل ژانویه گذشته (۲۰ و ۲۱ دی) در ژنو بی‌نتیجه ماند.

رایزنی‌های مقامات غربی در مسکو شامل سفر امانوئل مکرون (۱۸ بهمن) و سفر اولاف شولتس (امروز، ۲۵ بهمن) نیز به کاهش تنش‌ها منجر نشده است. دو طرف نیروهای نظامی خود را در مرزهای اوکراین مستقر کرده و بسیاری کشورها از مقامات دیپلماتیک خود خواسته‌اند کی‌یف را ترک کنند./ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا