بین المللی

“لواء ثأر المهندس” مسؤولیت حمله به پایگاه عین الاسد با ۳۰ موشک را برعهده گرفت

خبرمهم: پی از انتشار خبر حمله راکتی گسترده به پایگاه نظامی عین الاسد در استان الانبار واقع در غرب عراق و تایید این خبر از سوی ائتلاف آمریکایی، گروهی به نام "لواء ثأر المهندس" مسؤولیت حملات موشکی به پایگاه عین الاسد عراق را برعهده گرفت و اعلام کرد، با ۳۰ موشک این پایگاه را هدف گرفت.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گروه مسلح عراقی به نام “لواء ثأر المهندس” در بیانیه‌ای اعلام کرد: مبارزان ما توانستند پایگاه عین الاسد را در ساعت ۱۲:۳۳ دقیقه به وقت محلی با ۳۰ موشک گراد هدف بگیرند که موشک‌ها به دقت به اهداف اصابت کردند.این گروه تاکید کرد: آمریکایی‌ها را مجبور به ترک عراق خواهیم کرد.
در این راستا، ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به سرکردگی آمریکا گفت: پایگاه ساعت ۱۲:۳۰ به وقت محلی با ۱۴ موشک هدف قرار گرفت.
او اضافه کرد: موشک‌ها به داخل و اطراف پایگاه اصابت کردند. تدابیر دفاعی برای حفاظت از نیروها در نظر گرفته شده است. گزارش‌های اولیه حاکی از سه زخمی است.
گروه اطلاع‌رسانی امنیتی وابسته به دولت عراق هم در بیان جزئیات این رخداد تاکید کرد، ساعت ۱۲:۳۰ یک خودروی تریلر که در داخل آن محموله‌ای بود در منطقه البغدادی در استان الانبار توقف کرد و در ظاهر حمل کیسه‌های آرد بود اما سکوی شلیک موشک در پشت آن جاسازی شده بود.
این گروه افزود: از این خودرو ۱۴ موشک به سمت پایگاه شلیک شد که به اطراف پاپگاه اصابت کرد و بقیه موشک‌های باقیمانده در داخل آتشبار هم منفجر شدند که  خساراتی به خانه‌های نزدیک وارد کرد.
قطری السمرمد، از مسؤولان حشد عشایری هم از خسارت به ۵۰ خانه در اثر این حمله خبر داد و افزود: مهاجرت از منطقه البغدادی را که موشک‌ها از آنجا شلیک شده، شاهد هستیم.

در این باره پیشتر یک منبع به سایت شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق گفته بود: طبق اطلاعات اولیه، پایگاه عین الاسد در استان الانبار با چندین راکت هدف قرار گرفت.
یک منبع امنیتی نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری شفق نیوز عراق در این خصوص اظهار کرد: چهار راکت به پایگاه نظامی عین الاسد شلیک شدند.
این منبع افزود: راکت‌ها از منطقه المؤسسه در البغدادی از توابع شهرستان هیت در غرب الانبار شلیک شدند.
او ادامه داد: نیروهای ائتلاف حمله راکتی را به منطقه‌ای که راکت‌ها از آنجا شلیک شدند، آغاز کردند که در اثر آن چهار منزل آتش گرفتند.
عین الاسد که میزبان تعدادی از سربازان آمریکایی است، هدف حملات متعددی قرار می‌گیرد که آخرین مورد آن نیز روز دوشنبه بود که سه راکت به این پایگاه شلیک شدند.
حمله راکتی امروز پس از حمله با یک فروند پهپاد بمب‌گذاری‌شده به فرودگاه اربیل انجام شد.
شرحبیل العبیدی، مدیر منطقه البغدادی در این خصوص به “ناس” گفت: خودرویی که حامل راکت‌ها بود، پس از شلیک چند راکت به سمت پایگاه عین الاسد، آتش گرفت.
العبیدی در ادامه گفت: این حمله به برخی خانه‌های واقع در منطقه البغدادی خساراتی را وارد کرد.
همچنین یک منبع در پایگاه عین الاسد بدون ارائه جزئیات بیشتر به “ناس” گفت: چهار راکت در داخل پایگاه سقوط کردند. /ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا