بین المللی

سخنگوی کاخ سفید: ایران از محورهای گفتگوهای اولیه بایدن با رهبران جهان خواهد بود

خبرمهم: سخنگوی جدید کاخ سفید در اولین نشست مطبوعاتی خود گفت مسائل مربوط به ایران و مشخصا برنامه هسته‌ای آن جزو محورهای گفتگوهای اولیه جو بایدن با سران دیگر کشورها خواهد بود.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، درباره سیاست آقای بایدن در قبال ایران گفت: “انتظار داریم که بخشی از اولین گفتگوهای با همتایان خارجی و رهبران کشورهای دوست و متحد در این خصوص باشد.”

سخنگوی کاخ سفید گفت جو بایدن به دنبال محدودیت برنامه هسته‌ای ایران از طریق دیپلماتیک است. او گفت ایران باید به اجرای تعهداتش بازگردد.

جو بایدن روز چهارشنبه کارش به عنوان چهل و ششمین رئیس‌جمهور آمریکا را با لغو برخی سیاست‌های دونالد ترامپ آغاز کرد.

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره آینده برجام گفت: “رئیس‌جمهور به دنبال تقویت محدودهای هسته‌ای ایران است و همچنین دیگر مسائل مورد نظر است.”

رهبران ایران گفته‌اند تنها در صورت رفع تحریم‌ها حاضر به ازسرگیری اجرای محدودیت‌های مندرج در برجام هستند.

در عین حال تلویزیون اسرائیل از قول یک “مقام بسیار ارشد” گزارش کرده است که اگر آقای بایدن به دنبال احیای سیاست باراک اوباما باشد دیگر دولت اسرائیل با او حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

هرچند رسانه‌های اسرائیلی گزارش می‌دهند که برخی از مقام‌های امنیتی با موضعگیری سرسختانه بنیامین نتانیاهو مخالفند و معتقدند حتی در صورت بازگشت آمریکا به برجام نباید رابطه با جو بایدن را آشکارا تیره کرد.

آنتونی بلینکن، نامزد بایدن برای وزارت خارجه گفته است پیش از بازگشت به برجام با اسرائیل و متحدان عرب آمریکا صحبت خواهد کرد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا