بین المللی

نخستین نشست خبری سخنگوی کاخ سفید در دولت بایدن برگزار شد

خبرمهم: سخنگوی کاخ سفید در دولت جو بایدن نخستین نشست خبری خود را برگزار کرد و توضیحاتی را درباره دستورات اجرایی بایدن ارائه کرد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، سخنگوی کاخ سفید در دولت جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا نخستین نشست خبری خود را برگزار کرد.

بر اساس این گزارش، «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید در دولت جدید آمریکا به ریاست «جو بایدن» بامداد پنج شنبه اولین نشست خبری این دولت را برگزار نمود.

ساکی در این نشست خبری درباره نخستین دستورات اجرایی رئیس‌جمهور جدید آمریکا و برنامه‌های او برای روزهای آینده صحبت کرد.

وی گفت: رئیس‌جمهور بایدن به ممنوعیت مهاجرتی مسلمانان پایان داد و لایحه تغییر قوانین مهاجرتی را به کنگره ارسال کرد.

سخنگوی کاخ سفید دستور دیگر رئیس جمهور آمریکا را بازگشت به سازمان جهانی بهداشت عنوان کرد و افزود که دکتر آنتونی فائوچی فردا به عنوان سرپرست هیات آمریکایی به صورت مجازی با سازمان بهداشت جهانی دیدار خواهد کرد.

ساکی همچنین گفت از امروز تمام کسانی که قصد ورود به وسایل حمل‌ونقل عمومی، ساختمان‌های فدرال و مکان‌های عمومی را داشته باشند باید از ماسک تنفسی استفاده کنند.

وی افزود که بایدن، آمریکا را به توافقنامه آب و هوایی پاریس بازگرداند و دستور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا مبنی بر «وضعیت اضطراری» در مرز با مکزیک که با هدف تأمین بودجه برای ساخت دیوار مرزی بود، لغو کرد.

سخنگوی کاخ سفید نخستین تماس خارجی بایدن را با «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا اعلام کرد که قرار است طی آن درباره تصمیم بایدن برای لغو طرح ساخت خط لوله انتقال گاز «کی‌اِستون» صحبت شود.

ساکی در پاسخ به سوالی درباره نامه دونالد ترامپ روی میز بایدن هم با بیان اینکه هنگام خواندن نامه آنجا بوده است، افزود: من زمانی که نامه را خواند در آنجا بودم، نامه دوستانه بود و رئیس جمهور قصد انتشار یکجانبه آن را ندارد.

سخنگوی کاخ سفید از ارائه پاسخ مستقیم به سوالی درباره احتمال بازگشت بایدن به توافق هسته ای با ایران موسوم به برجام هم اجتناب کرد و گفت: رئیس‌جمهور از ابتدا معتقد به تشدید محدودیت‌ها بر برنامه هسته‌ای ایران بوده است.

وی با اشاره به قصد بایدن برای صحبت با شرکای آمریکا درباره موضوع ایران، افزود: ایران باید به تبعیت از محدودیت‌های هسته‌ای قابل توجه در توافق بازگردد تا بتوانیم در این زمینه پیشرفتی داشته باشیم./مهر

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا