بین المللی

تاکید اسد بر اهمیت حضور نظامی روسیه در سوریه

خبرمهم: بشار اسد بر اهمیت پایگاه‌های نظامی روسیه در خاک سوریه تاکید کرده و گفت که اهمیت این مساله در این نهفته است که امنیت و ثبات را در سوریه حفظ کرده و با تروریسم جهانی مبارزه می‌کند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از رای الیوم، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه عنوان داشت: در سوریه در حال حاضر، ما با تروریسم بین المللی مقابله می‌کنیم و روسیه به ما در تحقق امنیت و ثبات کمک می‌کند اما بعد از آنکه تروریسم از بین برده شود، نقش دیگری وجود دارد که روسیه در سطح بین المللی به ایفای آن خواهد پرداخت که عبارت از ترغیب کردن جامعه بین الملل و کشورهای مختلف برای اجرای قانون است.

وی عنوان داشت که خللی میان قدرت‌ها در نظام روابط بین المللی کنونی وجود دارد و روسیه باید توازن از دست رفته را بازگرداند.

بشار اسد خاطرنشان کرد: حضور روسیه تضمینی برای امنیت است و اینکه نظام جهانی دارای عدالت و توازن بیشتری شود، طبیعتاً اگر غرب از سیاست خصمانه خود مبنی بر به کارگیری قدرت نظامی‌اش برای ایجاد مشکلات در جهان دست بردارد، چه بسا روسیه نیز به چنین سیاستی نیاز نخواهد داشت. اما جهان امروز نیازمند توازنی است که از آن سخن گفتم. حضور نظامی روسیه نقش مهم و گسترده‌ای را نه فقط در سوریه ایفا می‌کند، بلکه در سراسر جهان نیز نقش روسیه اینگونه است./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا