ورزشی

کودتا در فدراسیون فوتبال/ کفاشیان با توپ پُر روی صندلی ریاست!

خبرمهم: نایب رییس اول فدراسیون فوتبال بعد از اتمام دوره محرومیتش، برای تصدی صندلی ریاست این فدراسیون در جلسه بعدی هیات رییسه حاضر می شود.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم، علی کفاشیان، نایب رییس اول فدراسیون فوتبال می گوید دوران محرومیتش به پایان رسیده و در اولین جلسه هیات رییسه این فدراسیون حاضر می شود و آماده خدمت است.

کفاشیان به طور قانونی نایب رییس اول این فدراسیون است و اساسنامه حکم می کند او بعد از استعفای مهدی تاج، صندلی ریاست را تصاحب کند که او در رابطه با این موضوع می گوید: فعلا صبر کنید اما این موضوع دور از ذهن نیست. ۵۰ درصد مربوط به من حل شده و ۵۰ درصد طرف مقابل باقی مانده است!

صحبت های اخیر علی کفاشیان بعد از اتمام محرومیتش حاکی از اراده بالای او برای بازگشت به این مجموعه و تکیه زدن به صندلی است که حدود ۹ سال در اختیارش بود. البته این موضوع مخالفانی دارد که از هم اکنون آماده تقابل با او شده اند و ریاست کفاشیان به مذاق آن ها خوش نمی آید.

*ماجرای رفتن کفاشیان از فدراسیون فوتبال

شاید در حال حاضر برای بخشی از فوتبال دوستان مجهول باشد که چرا علی کفاشیان از این فدراسیون جدا شد و حدود یک سال و نیم گذشته خانه نشین شد. ماجرا به طرح قانون بازنشستگی باز می گردد که در پی این قانون، مدیران بازنشسته باید سمت های دولتی را ترک می کردند.

اعمال قدرت از سوی وزارتخانه برای جا به جایی مدیران فدراسیون فوتبال کافی نبود و به هر زوری که بود، مدیرانی مانند تاج، بهاروند، اسلامیان، طالقانی، اصفهانیان و.. در سمت خود ماندند اما علی کفاشیان کرسی نایب رییسی را ترک کرد.

پس از این اتفاقات، کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال نیز در پرونده حق پخش تلویزیونی بازی های تیم ملی در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، علی کفاشیان و عباس ترابیان را به مدت ۵ سال از هر گونه فعالیت فوتبالی محروم کرد.

*بازگشت کفاشیان بعد از گذشت بیش از یک سال

بعد از استعفای مهدی تاج، بحث سرپرستی این فدراسیون مطرح شد که قانونا نایب رییس اول باید این سمت را برعهده بگیرد اما کفاشیان در آن مقطع به علت حکم کمیته اخلاق محروم بود و بهاروند جانشین تاج شد.

از همان زمان زمزمه هایی مبنی بر بازگشت کفاشیان وجود داشت که او در مصاحبه های متعددی اعلام کرد علاقه ای به حضور در فوتبال ندارد اما حاضر است هر کمکی به فوتبال ایران انجام دهد که با واکنشی از سوی مدیران وقت این فدراسیون همراه نشد.

اگر چه شاید این سوال مطرح شود که کفاشیان چطور می تواند با وجود جدایی از هیات رییسه، به این فدراسیون بازگردد که کفاشیان کلید این پاسخ را در اختیار دارد و می گوید هیچ گاه استعفا نداده و فقط در جلسات هیات رییسه شرکت نکرده بود.

با این حال، بعد از کاهش محرومیت کفاشیان از ۵ سال به یک سال، او قانونا می تواند در هیات رییسه حاضر و به عنوان جانشین تاج تا زمان برگزاری انتخابات روی صندلی ریاست بنشیند.

*کفاشیان گزینه مطلوب چه کسی است؟

تحولات اخیر در فدراسیون فوتبال با نظارت مستقیم وزارت ورزش اتفاق می افتد و فروردین ماه سال جاری، مهدی محمدنبی با موافقت وزیر و هیات رییسه فدراسیون فوتبال توانست دبیرکل این فدراسیون شود.

کفاشیان هم در این مقطع حمایت های دولت را در اختیار دارد. به خصوص که در مصاحبه های متعددی از حضور مسعود سلطانی فر در مجمع این فدراسیون حمایت کرده و آن را مثمرثمر دانسته بود.

با بازگشت کفاشیان به این فدراسیون، زوج او و نبی بعد از گذشت حدود ۵ سال تشکیل می شود و می توانند تا زمان تصویب اساسنامه و برگزاری انتخاب امور این فدراسیون را در اختیار گیرند./جماران

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا