اجتماعی

آقای منادی استعفا دهید

خبرمهم: رضا نیک‌نژاد، کارشناس آموزش و پرورش گفت: آقای منادی اگر دلسوز نظام است به احترام آبروی نظام و یک میلیون معلمی که در جامعه وجود دارد و به خاطر رفتارهای پیشین و دروغ‌هایی که تا به امروز گفته استعفا دهد.  

رضا نیک‌نژاد، کارشناس آموزش و پرورش گفت: آقای علیرضا منادی سفیدان به عنوان یک مسئول باید پاسخ‌گوی رفتارشان باشند و حتی به عنوان یک نماینده مجلس که شان مجلس را هم در این زمینه زیر سوال بردند، باید به نظر من هیئت رئیسه مجلس خودش به این موضوع ورود کرده و با ایشان برخورد کند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، رضا نیک‌نژاد، کارشناس آموزش و پرورش در‌خصوص رفتار توهین‌آمیز منادی سفیدان، نماینده مجلس در مقابل معلمان به مطهره حیدری، خبرنگار خبرهای فوری مهم گفت: من به عنوان یک فعال صنفی که در رسانه‌ها به عنوان کارشناس مسائل آموزش و پرورش پیگیر مشکلات آموزشی هستم این برخورد ایشان را از دو زاویه قابل تحلیل می‌دانم. یکی اینکه وقتی به عنوان یک مسئول در آنجا نشسته و افرادی به عنوان ارباب رجوع به ایشان برای رفع مشکلاتشان مراجعه کردند، باید به عنوان یک عضو از نظام و حاکمیت که با رای ملت به این جایگاه رسیده به خاطر این رفتار پاسخ‌گو باشد.

نیک‌نژاد اضافه کرد: مطمئنا این رفتار برای همه مسئولین نبوده ما سال‌ها با نمایندگان مجلس و مسئولین آموزش و پرورش دیدار و نشست داشتیم. عموما محترمانه برخورد کردند ولی این نوع برخورد خیلی رفتار نامناسبی بوده. 

آقای منادی به عنوان یک مسئول باید پاسخ‌گوی رفتارشان باشند و حتی به عنوان یک نماینده مجلس که شان مجلس را هم در این زمینه زیر سوال بردند، باید به نظر من هیئت رئیسه مجلس باید خودش به این موضوع ورود کرده و با ایشان برخورد کند. از طرفی دیگر ایشان رئیس کمیسیون آموزش مجلس است و متاسفانه ریشه کارش به معلمی برمی‌گردد. که خب این بدتر است. 

این کارشناس آموزش و پرورش در ادامه افزود: از جایگاه معلمی هم بخواهیم حساب کنیم این رفتار عجیب است. گرچه با‌توجه به روحیاتی که بنده از ایشان سراغ دارم می‌دانستم این رفتارها را دارند اما این نوع رفتار در این حد خیلی زننده بود. من چند نمونه عرض می‌کنم. 

وقتی بحث رتبه‌بندی بود ایشان یک شخصیت رسانه‌ای بسیار فعال در آن زمینه شده بود که وقتی به تلویزیون می‌آمد و صحبت می‌کرد، نوع صحبتشان و نوع مواجهه‌شان با موضوع رتبه بندی کاملا مشخص بود که در واقع این نوع رفتار در وجودشان نهادینه است.

 مثلا یک بحثی را مطرح کردند در مورد رتبه بندی که همچنان هم مورد مناقشه است که گفت ۸ تا ۱۶ میلیون تومان به حقوق معلمان در یک مقطعی اضافه می‌شود ولی ما می‌بینیم که میانگین دریافتی معلمان بین ۱۴ تا ۱۵ میلیون تومان است. 

یا در همین چند هفته پیش در تلویزیون ظاهر شد و گفت که حقوق معلمان از همه کارمندان دولت بیشتر است درحالیکه به فاصله چند روز وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد حقوق معلمان حداقل ۳۰ درصد زیر حقوق سایر کارمندان دولت است. 

خب اینگونه اظهارنظر‌ها و وعده‌هایی که درخصوص اجرای رتبه‌بندی داد، حالا شاید تصمیم گیری در خصوص یک موضوع حاکمیتی دست ایشان نباشد اما خب یک زمانی است که به فردی می‌گویند اگر بلد نیستی حرف بزنی حداقل یاد بگیر که چطور حرف نزنی. یک زمان‌های است که حرف نزدن بهتر از حرف زدن است. 

رضا نیک‌نژاد تاکید کرد: ایشان از نظر شخصیتی به نظر من اصلا مناسب جایگاهی که در آن نشسته نیست. رئیس کمیسیون آموزش مجلس، فردی است که برای دو نهاد بسیار مهم جامعه یعنی آموزش و پرورش و دانشگاه تصمیم‌گیری می‌کند. 

این رفتار فقط از کسی بر‌می‌‌‌آمد که هوش و حواس کافی نداشته باشد دید. خیلی عجیب بود این کلافگی و بازی کردن با صندلی توسط این آقا، درحالیکه کسی که آمادگی صحبت ندارد جلسه را موکول می‌کند به روز دیگری. 

امیدوارم این اتفاق یک درس عبرتی باشد برای ایشان چون بازتاب گسترده‌ای داشته و شبکه‌های برون مرزی هم روی این رفتار مانور زیادی دادند و آسیب جدی به وجهه نظام زده.

نیک‌نژاد با‌اشاره به بحران کمبود معلم در کشور گفت: ما امروز با کمبود شدید معلم روبرو هستیم و این‌ها بخشی از معلمان هستند که اتفاقا می‌توان از آن‌ها در شرایط فعلی بیشتر استفاده کرد. پس نیاز است که با آن‌ها همدلی شود و شرایطشان برای برگشت به کلاس فراهم شود. مثل بازنشسته‌ها یا معلمان شاغلی که می‌توانند اضافه کار بگیرند. 

امروز جامعه آموزشی و مدارس ما بیش از هر زمانی نیاز به فراهم کردن حضور معلم در کلاس دارد. این نوع برخورد علاوه بر اینکه شان حاکمیتی و مجلس را زیر سوال برده و شان آموزشی را هم کوچک کرده. 

رضا نیک‌نژاد تاکید کرد: البته این نوع رفتارها در دولت قبلی هم از آقای عیسی کلانتری در محیط زیست دیده شد زمانی که اتوبوس خبرنگاران دچار سانحه شد. در‌حال حاضر یک عذرخواهی خشک و خالی می‌تواند بخشی از جامعه را آرام کند و از طرفی برای خود آن فرد و دیگر مسئولین هم یک درسی می‌شود. 

آقای منادی اگر با این رفتار بخواهد به کلاس درس برود باید در آن کلاس را گل گرفت، چون ایشان پیشینه آموزشی و معلمی دارد ک رئیس کمیسیون آموزش مجلس شده.  

رضا نیک‌نژاد، کارشناس آموزش و پرورش در‌ پایان گفت: آقای منادی اگر دلسوز نظام است باید برای حفظ آبروی نظام استعفا دهد. با‌توجه به قوانین موجود کسی نمی‌تواند ایشان را از نمایندگی عزل کند ولی خودش می‌تواند به احترام یک میلیون معلمی که در جامعه وجود دارد  و به خاطر رفتارهای پیشین و دروغ‌هایی که تا به امروز گفته استعفا دهد. 

ما حجم دروغ‌هایی که از این آقا شنیده‌ایم از دروغ‌هایی که از مسئولین اجرایی شنیده‌ایم بیشتر است. به طور مثال ۸ تا ۱۶ میلیونی که گفت به حقوق معلمان اضافه می‌شود، شد ۲ و نیم میلیون. 

من به عنوان یک معلم می‌گویم ایشان با رفتاری که داشت شان معلمی را زیر سوال برده و من معلم از رفتارش خجالت کشیدیم و حداقل باید خودش جدای از معذرت‌خواهی استعفا دهد تا بیش از این جایگاه خودش و نظام را خدشه دار نکند. 

 

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا