اقتصادی

علیرضا‌بیگی، نماینده مجلس: رئیس‌جمهور در ابتدای سال ۱۴۰۲ ترجیح داد پای وزیر کشاورزی برای استیضاح به مجلس کشیده نشود و او را وادار به استعفا کرد.

خبرمهم: احمد علیرضا‌بیگی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس: مجلس احساس می‌کند اگر در زمینه معرفی عوامل فساد چای دبش اقدامی انجام دهد، باعث تضعیف دولت خواهد شد.

علیرضابیگی، نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: وقتی موضوع فساد خرید میوه شب عید و موضوع ثبت نهادهای دامی که اساسا وارد کشور نشده ولی از دامدار پول بابت آن گرفته شده، آشکار می‌شود، عجیب است که زنگ خطر دولت برای جلوگیری از فساد سوم به صدا در نمی‌آید که خب متاسفانه فساد سوم هم رخ داد.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، احمد علیرضا‌بیگی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس به مطهره حیدری، خبرنگار گروه رسانه‌ای خبرهای فوری مهم نسبت به اقدامات دولت و مجلس در‌خصوص تغییر وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم گفت: ما الان در جامعه آیا بهبودی در وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم احساس می‌کنیم؟ متاسفانه باید گفت خیر، ما نه تنها بهبود و تغییری نمی‌بینیم بلکه این سیر یک سیر نزولی است و مدام فشار روی توده‌های مردم افزایش پیدا می‌کند. مردمی که معادن نفت و گاز و جنگل‌های خود را به دولت و مجلس سپردند اما  نتیجه‌ای نگرفتند و احساس می‌کنند که مجلس و دولت نتوانستند از این امانت و ثروت آن‌ها به درستی استفاده کنند و به درستی مدیریت کرده باشند که بتواند بهبودی در زندگیشان ایجاد شود. این احساس عمومی مردم است.

علیرضا بیگی در پاسخ به این سوال که چرا مجلس دولت را وادار به معرفی عوامل فساد چای دبش نمی‌کند، گفت: ما سال ۱۴۰۱ به جهت موضوعات که در میوه شب عید پیش آمده بود و پس از آن دخل و تصرفی که در سامانه بازراگاه اتفاق افتاده بود و نهادهای دامی که وارد نشده بود ولی به واسطه آن مبالغ میلیاردی از دامداران گرفته بودند که خب به صورت غیر‌واقعی این ثبت انجام شده بود چون نهادهای دامی همانطور که گفتم وارد نشده بود و همچنین در زمینه موضوع چای دبش از وزیر کشاورزی سوال کردیم و بنا بود او را مورد استیضاح قرار دهیم ولی رئیس‌جمهور ترجیح داد در ابتدای سال ۱۴۰۲ پای وزیر برای استیضاح به مجلس کشیده نشود و او را وادار به استعفا کرد. 

وی افزود: متاسفانه تا این لحظه جسته و گریخته نمایندگان  مجلس نسبت به فساد چای دبش واکنش نشان دادند اما مجلس در این خصوص ضعیف عمل کرده و موضع قوی نداشته و این باعث تعجب است. 

احمد علیرضا بیگی ادامه داد: مجلس احساس می‌کند اگر در زمینه معرفی عوامل فساد چای دبش اقدامی انجام دهد، باعث تضعیف دولت خواهد شد چون دولت و مجلس باهم یک قرابت نزدیکی دارند. کمیسیون‌های ویژه‌ نیز هنوز در این زمینه گزارش ویژه‌ای را نتوانستند ارائه دهند که این موضوع چه بوده و هنوز کمیسیون کشاورزی یا کمیسیون اقتصاد نظری را ارائه نکردند. 

این نماینده مجلس تاکید کرد: دولت باعث اتفاق فساد چای دبش نبوده چون وقوع این موضوع لطمه‌ به حیثیت دولت می‌زند و جایگاه دولت را نزد مردم تضعیف می‌کند. هیچ دولتی حاضر نیست که چنین اتفاقی برایش بیفتد. آنچه که اتفاق افتاده ناشی از فقدان نظارت و دقت بر کنترل وزارتخانه‌های زیر‌بط بوده، چون به موقع عمل نکردند. جای تعجب هم هست که وقتی موضوع فساد خرید میوه شب عید و موضوع ثبت نهادهای دامی که اساسا وارد کشور نشده ولی از دامدار پول بابت آن گرفته شده، آشکار می‌شود، زنگ خطر دولت به صدا در نمی‌آید که لااقل از فساد سوم جلوگیری شود که خب متاسفانه فساد سوم هم رخ می‌دهد. 

احمد علیرضا بیگی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در پایان با اشاره به نوع استقبال مردم از انتخابات گفت: مردم به دنبال تغییر در شرایط موجود هستند. اگر نهادهای متولی انتخابات این امیدواری را در مردم ایجاد کنند که به واسطه انتخابات و صندوق رای می‌توانند شاهد تغییر و تحول باشند حتما انتخابات باشکوهی برگزار می‌شود ولی اگر این اتفاق نیفتد و مردم احساس کنند با رفتن به پای صندوق رای هم تغییری در شرایط فعلی بوجود نخواهد آمد طبیعتا اقدامی نخواهند کرد.  

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا