بین المللیورزشی

یادآوری کابوس بزرگ فوتبال ایران

خبرمهم: مارک ویلموتس به طور معمول علاقه ای به مصاحبه با رسانه ها ندارد از این رو مصاحبه هایش به عنوان سرمربی سابق تیم ملی بلژیک همواره مورد توجه علاقمندان به فوتبال است.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم، سرمربی سابق تیم ملی ایران که به واسطه دوره ضعیف کاری اش در ایران از چهره های نه چندان خوشایند هواداران فوتبال در ایران است فعلا گفت و گوهای خود را بر محور شکایت از فدراسیون فوتبال ایران پیش می برد. جایی که او در صدد دریافت این غرامت تاریخی و سنگین از فوتبال ایران است که البته کارفرمای سابق او قصد ندارد به هیچ عنوان یک سنت اضافه به او پرداخت کند.

ویلموتس در گفت و گویی با rtbf درباره شرایط خود بعد از جدایی از تیم ملی ایران گفت: قرارداد من با ایران ۱۵ نوامبر گذشته به پایان رسید و من به فیفا شکایت کرده ام. پرونده ما در حال بررسی است ومن منتظر حکم نهایی فیف هستم.

البته این بخشی کوتاه از مصاحبه مفصل ویلموتس است و او درادامه صحبت هایش درباره شغل احتمالی بعدی اش، درگیری فوتبال با ویروس کرونا ، آغاز مسابقات بوندسلیگا و آینده تیم ملی بلژیک به تفصیل صحبت کرده است.

سرمربی سابق ایران در بخشی از این گفت و گو می گوید:” فوتبال بدون تماشاگر فوتبال نیست. ما به آدرنالین و احساسات نیاز داریم و این هواداران هستند که در ورزشگاه به بازیکنان کمک می کنند. وقتی هشتاد هزار تماشاگر در ورزشگاه دورتموند هستند و شما در زمین هستید حس وصف ناپذیری برایتان به وجود می آید.

اما به جز برگزاری مسابقات بدون حضور تماشاگران چه کاری می توانیم انجام بدهیم؟

فکر می کنم امروز پرکردن سکوهای تماشاچی ها امکان پذیر نیست و باید دنبال راه حل های حداقلی باشیم. من دوست دارم به ورزشگاه بروم اما فعلا باید بازی ها را از تلویزیون نگاه کنم. اما این محدودیتی است که برای همه تیم ها وجود دارد به هرحال باید مسابقات ادامه پیدا کند و  شاید در آینده به طرح های جدیدی در زمینه برگزاری فوتبال برسیم.

ویلموتس با اشاره به از سرگیری رقابت های فوتبال در بوندسلیگا گفت:” فرانسه لیگش را متوقف کرد اما ایتالیایی ها و اسپانیایی ها می خواهند بازی هایشان را برگزار کنند و بسیاری از بازیکنان به تدریج به تمرین بازگشته اند. شخصا فکر می کنم اگر همه چیز ادامه پیدا کند اتفاق خوبی رخ خواهد داد اگر چه برای امنیت بازیکنان و مربیان مسایلی وجود دارد. در آلمان تیم ها قرنطینه شده اند و از بازیکنان تست گرفته اند. البته آنها ابزار این کار را دارند و در این زمینه پیشتاز هستند. البته من در مصاحبه ای خواندم که کمتر از یک درصد احتمال  وجود دارد که یک بازیکن فوتبال در زمین از طریق تماس با بازیکنان دیگر به ویروس کرونا مبتلا شود و با توجه به حضور آن ها در گروه سنی ۱۸ تا ۳۵ سال احتمال ابتلای آن ها بالا نیست و ریسک کمی درباره فوتبال وجود دارد. اگر غیر از این بود آلمان هرگز دست به این کار نمی زد.

بخش دیگری از صحبت های ویلموتس هم به آینده حرفه ای او برمی گردد و او با کلماتی پرهیجان درباره باشگاه استاندارد لیژ بلژیک صحبت کرده و گفته که ایجنت ها برایش در حال کارپردازی هستند. درباره ویلموتس شایعاتی از حضور او در فنرباغچه و آنتورپ بلژیک به گوش می رسید که هنوز هیچ اتفاقی در این زمینه نیفتاده است و هنوز معلوم نیست بعد از دو شکست بزرگ در کارنامه مربیگری این مربی در ساحل عاج و ایران چه کسی حاضر است روی شغل جدیدی با این مربی ریسک کند./ورزش سه

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا