ورزشی

مشکلات اینترنتی معضل جدید مسابقات آنلاین شطرنج در دوران کرونا

خبرمهم: قطع سرور و اینترنت در مسابقات مهم معضلی شده است که باید فدراسیون جهانی و یا سایت های میزبان این مشکل را حل کنند.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم، با توجه به شیوع همه گیر کرونا بسیاری از مسابقات در رشته های ورزشی لغو و به زمان دیگری موکول شد. در این بین شطرنج از جمله رشته هایی بود که می توانست به صورت مجازی مسابقات خود را ادامه دهد. سایت های بسیار زیادی وجود دارد که میزبان شطرنج بازان برای رقابت با حریفان هستند.
بسیاری از شطرنج بازان مطرح دنیا برای حفظ آمادگی خود در مسابقات اینترنتی حضور پیدا کرده و به رقابت پرداختند. بعضی از این مسابقات هم جوایز بسیار خوبی را برای شطرنج بازان به همراه داشت بنابراین بسیاری ترجیح داده که در مسابقات حضور فعال داشته باشند.

از جمله مسابقاتی که برگزار شد و بسیاری از دوستداران شطرنج آن را دنبال کردند مسابقات ۲۵۰ هزار دلاری مگنوس کارلسن بود. او از بهترین شطرنج بازان دنیا دعوت کرد که برای برنده شدن ۷۰ هزار دلار خود را به چالش بکشند. این مسابقات که اکثرا به صورت زنده از سایت میزبان پخش می شد با استقبال بسیار خوبی همراه بود به طوری که بعضی اوقات تماشاگر های این مسابقات به مرز ۵۰ هزار نفر می رسیدند. این مسابقات که در سایت های مختلفی پخش می شد با واکنش های زیادی همراه بود و خبرهای آن از رسانه های مختلف پوشش داده می شد.
مشکل اینترنت و سرور سایت از جمله ایرادهایی بود که می توان به بعضی از سایت های برگزاری مسابقات گرفت. به عنوان مثال فیروزجا که در مسابقات کارلسن حضور داشت در مسابقه ای می توانست هیکارو ناکامورا را شکست دهد اما به دلیل قطع ارتباط اینترنت و یا شاید مشکل سرور ادامه مسابقه در دوراول امکان پذیر نبود بنابراین داوران مسابقه تصمیم گرفتند بازی برده فیروزجا را مساوی اعلام کنند.

این وقفه که حدود سی دقیقه به طول انجامید تمرکز فیروزجا را از بین برد و بازی برده در مقابل این حریف به شکست تبدیل شد. این رقابت یکی از مهم ترین بازی های فیروزجا بود، شاید او اگر می توانست پیروز این دیدار شود جزو چهار نفر برتر پایانی بود و حتی شاید می توانستیم او را در فینال مقابل مرد شماره یک جهان ببینیم. حتی این باخت باعث شد او در بازی های بعد نتیجه لازم را نگیرد و از صعود به جمع چهار شطرنج باز باز بماند.

این قطعی سرور در مسابقات رسمی به اینجا ختم نمی شود. تیم ملی ایران که در لیگ جهانی شطرنج حضور دارد باید در بازی آخر خود مقابل پرو قرار می گرفت. درحالی که اکثر شطرنج بازان سر ساعت مقرر در سایت حضور داشته و آماده رقابت بودند به دلیل مشکلات سرور سایت بازی ها، به تعویق افتاد!

در شرایطی که یک هفته تیم ملی ایران تدارک دیده بود  که با پیروزی قاطع برابر پرو کسب مقام پنجم خود را قطعی کند قطع  سرور سایت در زمان شروع مسابقه تمام معادلات را به هم ریخت. سرور سایت کمتر از ۵ دقیقه مانده به شروع رقابت بلیتس وصل شد که ترکیب ایران  خیلی پایین تر از حریف بود و با توجه به این وضعیت تصمیم شد این مسابقات به زمان دیگری موکول شود.

مسابقات جام ملت های شطرنج از جمله مسابقات آنلاین است که زیر نظر فیده اولین روز خود را سپری کرد. باید دید که آیا باز هم مشکل قطع اینرنت و سرور گریبان گیر این مسابقات هم می شود؟/ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا