اجتماعی

تاثیر قطعی اینترنت بر فعالیت بنگاه‌ها/ واتساپ باعث حذف فکس در شرکت‌ها شد

خبرمهم: در دنیای مدرن مدارک و مستندات بسیاری از شرکت‌‌ها از طریق واتساپ جابه‌جا می‌شوند. قطعی اینترنت در روزهای گذشته باعث شد بسیاری از کارها قفل شوند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، عضو کمیسیون کسب‌وکارهای دانش بنیان اتاق ایران خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد قطعی اینترنت ۳۰ تا ۴۰ درصد بر روند فعالیت بنگاه‌های اقتصادی تاثیر بگذارد و باعث افت فعالیت اقتصادی آنها شود.

منوچهر توسطی با اشاره به تاثیر قطعی اینترنت در فضای کسب‌وکارهای مجازی، گفت: زندگی بشر امروز وابسته به اینترنت شده و به نظر می‌رسد این فضا بخش قابل توجهی از اقتصاد جهان را در قبضه خود گرفته است.

وی با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی باعث شدند بسیاری از شرکت‌ها ابزار ارتباطی‌های گذشته مانند فکس را جمع‌آوری کنند، اذعان کرد: در دنیای مدرن مدارک و مستندات بسیاری از شرکت‌‌ها از طریق واتساپ جابه‌جا می‌شوند. قطعی اینترنت در روزهای گذشته باعث شد بسیاری از کارها قفل شوند. به دلیل تعطیلی کسب‌وکارها در روزهای پایانی هفته چندان قطعی اینترنت خود را نشان نداد اما با آغاز هفته و شروع کار به نظر می‌رسد که بسیاری از کسب‌وکارها نتوانند کارهای خود را دنبال کنند.

عضو کمیسیون کسب‌وکارهای دانش بنیان اتاق ایران ادامه داد: تبعات قطعی اینترنت و فیلترشدن واتساپ امروز مشخص نخواهد شد و در روزهای آینده اثرات آن نمود بیشتری خواهد داشت.

توسطی با اشاره به تاثیر قطعی اینترنت بر کسب‌وکارهایی که در فضای واقعی کار می‌کنند، تاکید کرد: این شرکت‌ها نیز اطلاعات مربوط به پرداخت و بازاریابی و … را از طریق اینترنت انجام می‌دهند و با قطعی این فضا فعالیت آنها نیز مختل می‌شود؛ به نظر می‌رسد قطعی اینترنت ۳۰ تا ۴۰ درصد بر روند فعالیت بنگاه‌های اقتصادی تاثیر بگذارد و باعث افت فعالیت اقتصادی آنها شود.

به گفته این فعال اقتصادی؛ قطعی اینترنت صددرصد بر کسب‌وکار شرکت‌هایی که در این فضا کار می‌کنند تاثیر گذاشته و فعالیت آنها را مختل کرده است.

عضو کمیسیون کسب‌وکارهای دانش بنیان اتاق ایران تاکید کرد: من به عنوان یک شهروند می‌گویم مسیری که امروز دولت می‌خواهد طی کند در کشورهای دیگر نیز تجربه شده است و آنها نتوانستند از این مسیر نتیجه بگیرند. ما بخشی از جامعه جهانی هستیم و باید جامعه را آموزش بدهیم که از امکانات روز دنیا درست استفاده کنند، نمی‌توانیم مردم را محدود کنیم، همه باید از سازوکارهای مدرن استفاده بهینه کنند.

وی ادامه داد: ایران با داشتن یک درصد جمعیت و یک درصد خاک دنیا را دارد و بدون توجه به در نظر داشتن منابع موجود در این کشور ما باید حداقل سالیانه ۴۰۰ میلیارد دلار صادرات داشته باشیم این در حالیست که عدد صادرات ما حدود ۵۰ میلیارد دلار است پس این آمار نشان می‌دهد که ما با دنیا ارتباط خوبی نداریم و قطعی جایگاه ما را در اقتصاد جهانی خدشه‌دار خواهد کرد.

توسطی در پاسخ به این پرسش که آیا قطعی اینترنت باعث تعطیلی کسب‌وکارهایی که در فضای اینترنت کار خود را دنبال می‌کند خواهد شد؟ گفت: کسب و کارها در دنیا با سرعت جلو می‌روند و دیگر حضور فیزیکی برای خرید به حداقل رسیده است ما اگر این مهم را از مردم دریغ کنیم وقت و عمر مردم را هدر می‌دهیم. در بخش خصوصی یک فاکتور قیمت و کیفیت در رقابت اهمیت ویژه دارد، تصمیمات این چنینی باعث خواهد شد که قیمت تمام شده محصولات و کالای داخلی بالا و قدرت رقابت ما در بازار جهانی کاهش پیدا می‌کند.‌

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا