ورزشی

نامه تایید کمیته بین‌المللی المپیک درخصوص طلای قاسمی به ایران رسید

خبرمهم: کمیته بین المللی المپیک(IOC) با ارسال نامه ای به رئیس کمیته المپیک ایران قهرمانی کمیل قاسمی آزادکار ایران در بازی های ۲۰۱۲ لندن را تایید کرد.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم، کمیته بین المللی المپیک در بخشی از نامه ارسالی به «سیدرضا صالحی امیری» رییس کمیته ملی المپیک ایران نوشت: پس از پایان بررسی تست دوپینگ آرتور تایمازوف، ورزشکار ازبکستان و داویت مودزماناشویلی ورزشکار گرجستان قهرمان و نایب قهرمان اولیه المپیک ۲۰۱۲ لندن و قطعی شدن دوپینگ این دو ورزشکار، آی.او.سی در نظر دارد تا مدال طلا را به کمیل قاسمی کشتی گیر وزن ۱۲۰ کیلوگرم اعطاء کند.

آی.او.سی در ادامه این نامه نوشت: پیرو تصمیمات کمیسیون انضباطی کمیته بین المللی المپیک در تاریخ‌های ۱۷ جولای ۲۰۱۹( ۲۶ تیرماه ۹۸) و ۱۶ ژانویه ۲۰۱۹( ۲۶ دی‌ماه ۹۷) در خصوص مردود اعلام شدن نتایج کسب شده توسط  تایمازوف و مودزماناشویلی در بازی‌های ۲۰۱۲ لندن، پس از انجام رده بندی مجدد از سوی اتحادیه جهانی کشتی با افتخار به استحضار می رساند که قاسمی در جایگاه نخست سی اُمین دوره بازی های المپیک لندن قرار گرفت.
در ادامه نامه آمده است که قاسمی تا ۱۲ دسامبر ۲۰۲۱(۲۱ آذرماه ۱۴۰۰) مدال برنز را به دپارتمان ارتباطات کمیته بین‌الملی المپیک IOC تحویل دهد و سپس در اسرع وقت مدال و لوح مقام اول کمیل قاسمی اهدا شود.
آی.او.سی نوشت: براساس بند ۱۷ دستورکار المپیک که به تصویب هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک رسیده است، گزینه‌های مختلفی برای مراسم تخصیص مجدد مدال وجود دارد که  قاسمی می‌تواند در یکی از آن ها مدال خود را دریافت کند. البته به دلیل بحران همه‌گیری کووید-۱۹ در جهان گزینه برگزاری مراسم اهداء مدال در موزه المپیک امکان‌پذیر نیست و تصمیم داریم با رعایت قوانین و محدودیت‌های اجتماعی تعییین شده از سوی دولت سوئیس و منوط به تشخیص مساعد بودن شرایط از سوی کمیته بین المللی المپیک این گزینه را هم تا آوریل ۲۰۲۲ مجددا راه‌اندازی کنیم.
با تغییر نشان برنز قاسمی به طلا، ایران در جایگاه دوازدهم المپیک لندن ایستاد. /ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا