اجتماعی

آیا استفاده از شیشه دودی ممنوع شده است؟

خبرهای فوری: معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا می‌گوید، تنها در حالتی که داخل اتومبیل از فاصله ۳ متری دیده نشود، استفاده از شیشه دودی ممنوع است.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرهای فوری، سرهنگ عین الله جهانی درباره ضابطه استفاده از شیشه دودی در خودروها گفت: طبق قانون برای اینکه میدان دید راننده کاهش پیدا نکند و تصادفاتی ایجاد نشود و همچنین برای پیشگیری از ناهنجاری‌های اخلاقی در هر وسیله نقلیه‌ای، استفاده از شیشه‌های دودی در خودرو ضابطه مند است.

وی ادامه داد: طبق ضابطه، بایستی راننده و سرنشینان خودرو از فاصله ۳ متری از طرفین خودرو قابل تشخیص باشند، بنابراین اگر میزان دودی شدن شیشه از حد و معیار مجاز بالاتر بود، راننده جریمه خواهد شد.

جهانی درباره افرادی که بیماری خاص دارند و نباید در اتومبیل نور اضافه‌ای ببینند، تاکید کرد: این افراد برای استفاده از شیشه دودی بالاتر از حد مجاز به کمیسیون راهنمایی و رانندگی ارجاع داده می‌شوند و در آن‌ کمیسیون که متشکل از ۳ نفر کارشناس عالی تصادفات و یک نفر پزشک متخصص است، مجوز صادر خواهد شد.

معاون اجتماعی و فرهنگ و ترافیک پلیس راهور ناجا در پاسخ به این سوال که آیا در فصل تابستان استفاده از پرده و کرکره هم مشمول جریمه خواهد شد یا نه گفت: طبق آیین نامه راهور، نصب پرده، کرکره و هروسیله‌ای که مانع دید عقب و داخل وسیله نقلیه شود ممنوع اعلام شده است.

جهانی همچنین درباره درباره خودروهای خارجی که ممکن است استاندار ساخت آن‌ها با ایران متفاوت باشد و شیشه‌ها بیش از حد مجاز دودی باشند، اضافه کرد: به مراکز ثبت و تعویض پلاک ابلاغ شده که برای ثبت پلاک معیار و مبنایی لحاظ کنند، این معیار دقیقا به این ترتیب است که از ۳ متری بیرون خودرو‌ها، داخل اتومبیل مشاهده شود در غیر این صورت به این مراکز ابلاغ شده که پلاکی صادر نکنند.

وی در پایان اضافه کرد: شیشه‌های غیر مجاز در خودرو می‌تواند باعث کاهش میدان دید خود راننده، افزایش ناهنجاری اخلاقی و سو امنیت برای خودروهای معمولی شود.

استفاده از شیشه دودی غیر مجاز در خیابان طبق قانون جریمه‌ای حدود ۵۰ هزار تومانی دارد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

‫۴ دیدگاه ها

  1. سلام در گرمای ۶۰ درجه خوزستان کولر جه خودرویی جوابگوی گرما هست ؟ اون کسی که قوانین را تصویب میکند باید در مرکز مشکلات ناشی از آن کار باشد تا تصمیم درست بگیرد نه اینکه در جای خوش آب و هوا این تصمیمات را بگیرد خوزستان باید خودرو دودی باشد تا از نفوذ گرما به داخل جلوگیری کند.

  2. یعنی فقط باید تاسف خورد و لعنت فرستاد به سیستم اداری …. از ۳ متر باید قابل تشخیص بود ! این ۳ متر رو کی تشخیص میده ؟؟ من دو سال شیشه دودی داشتم تو ماشین و داخل شهر هیچ مشکلی نبود ولی هر بار تو جاده رفتم پلیس نگهم داشت و جریمم کرد !! گفتم مدت هاست شیشمم دودیه میگفت نه مشخص نیست ! وقتی معیار درستی نداریم و باید بر اساس سلیقه و قدرت تشخیص و دید هر فرد این دودی بودن سنجیده بشه چیزی جز فساد به وجود نمیاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا