سیاسی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: ما ۲۹۰ نماینده داریم حالا اگر ۴ نماینده خطایی کردند، چرا بقیه تاوان بدهند؟

خبرمهم: مجتبی ذوالنور، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با گروه رسانه‌ای خبرهای فوری مهم گفت: اینکه آقای نماینده بزرگواری گفتن نمایندگان برای استیضاح خودرو گرفتند، کذب محض است.

احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز پس از آنکه مدعی شد در جریان استیضاح نوبت قبل وزیر صمت، ۷۵ نماینده مجلس رشوه گرفتند تا فاطمی امین همچنان وزیر بماند، لیستی را منتشر و اعلام کرد اسامی افرادی که خودروی شاسی بلند دریافت کرده‌اند بنابر این مستندات بوده است.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، در پی طرح این ادعای از سوی احمد علیرضابیگی، مجتبی ذوالنور، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با مطهره حیدری، خبرنگار گروه رسانه‌ای خبرهای فوری مهم گفت: اولا اینکه آقای نماینده بزرگواری گفتن که نمایندگان برای استیضاح خودرو گرفتند کذب محض است. خودرو که هیچ، دوچرخه‌ای هم به نمایندگان بابت استیضاح داده نشده، این کذب است. 

دوما اگر کسی خودروی شاسی‌ بلند گرفته براساس قانون حقوقی البینه علی المدعی، کسی که ادعایی می‌کند باید ادعای خود را اثبات کند. اگر هیچ سندی ندارد خب چطور گفته؟ اگر سند دارد اثبات کند.

سوما وظیفه هیئت رئیسه مجلس است که ورود کند. حالا فرض کنیم آقای نماینده‌ای این موضوع را گفته و سند هم ندارد که اثبات کند ولی دلایلی دارد که ممکن است محکمه پسند و قابل اثبات در دادگاه نباشد اما چیزی باشد و نتواند اثبات کند در اینجا هیئت رئیسه محترم مجلس باید ورود کند و شخص آقای رییس مجلس نیز باید ورود کند تا مشخص شود که اگر نمایندگانی چنین خودرویی گرفتند بابت چه گرفتند؟ در چه تاریخی گرفتند؟ و خلاف قانون بوده یا قانونی بوده؟ 

یکبار برای همیشه بیایند اسامی را اعلام کنند که مردم هم تکلیف خود را بدانند تا کلیت وجهه مجلس خراب نشود. اگر هم فرض کنیم یک نماینده گرفته باشد معلوم شود که قانونی است یا خیر. که خب اگر قانونی بوده چرا باید تخریب شود؟ اگر نگرفته هم معلوم شود. به طور مثال ما ۲۹۰ نماینده داریم حالا اگر ۴ نماینده خطایی کرند چرا بقیه تاوان بدهند؟ اینجا برای حفظ صیانت شأن و حیثیت مجلس من معتقدم باید شخص رییس مجلس و هیئت رئیسه باید ورود کنند به شفاف سازی و بدون هیچ گونه رودروایسی اسامی کسانی که همچنین اتفاقی درباره‌شان افتاده را به مردم خیلی اعلام کنند.

 ذوالنور، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  با‌توجه به تایید درویشیان، نماینده ویژه رییس‌جمهور در خصوص واگذاری خودرو به نمایندگان تاکید کرد: بنده برای استیضاح صددرصد رد می‌کنم. ولی خواهش می‌کنم دستگاه‌های نظارتی در‌خصوص اینکه آیا نماینده‌ای در غیر از مورد استیضاح، خارج از ضوابط و چارچوب قانونی خودرویی گرفته ورود جدی کنند، دستگاه‌های امنیتی نیز به راحتی می‌توانند در این زمینه ورود کنند. خود هیئت رئیسه نیز وظیفه دارند در این موضوع ورود جدی کنند.

در ادامه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: من نمیدانم چرا یک سری از نمایندگان در‌خصوص مسئله استیضاح، شایعه خودرو شاسی بلند را مطرح کردند. باید از خود نمایندگان پرسید که چرا این ادعا را مطرح کردند. اما رسما اعلام می‌کنم بنده الحمدالله در‌این زمینه هیچ چیزی نگرفتم و هرکس هم میتواند چیزی را اعلام کند چه خودرو‌ساز و چه کارخانه دار چه دستگاه‌های امنیتی و چه سیستم مجلس یا سیستم‌های اقتصادی و بنگاه‌های ماشین آلات یا هرکسی اگر هر‌چیزی از من دارد من کتبا هم اگر بخواهد وکالت می‌دهم که اعلام کنند و من تشکر هم می‌کنم. 

در پایان مجتبی ذوالنور، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این سوال که چرا مجلس با‌تاخیر در شفاف‌سازی‌ها موجب بی‌اعتمادی مردم می‌شود، گفت: امروز در دنیا با فضای مجازی جنگ، جنگِ روایت‌هاست. در این جنگِ روایت‌ها اگر اتهامی متوجه مجلس است باید هیئت رئیسه محترم مجلس با فوریت نسبت به تنویر افکار عمومی  و شفاف سازی اقدام کنند و ما نیز این توقع و درخواست را داریم.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا