سیاسی

نماینده رفسنجان و انار: احتمال حمله تروریستی به ذهن مسئولین نیامده و گرنه برای ما حفظ امنیت آسان است. /آمار شهدا افزایش پیدا نمی‌کند، کاهش پیدا می‌کند./ امنیت در کرمان نامحسوس است.

خبرمهم: جلالی، نماینده رفسنجان و انار: در عراق به مدت یک ماه برای اربعین می‌توانیم امنیت را تامین کنیم در کرمان برای یک هفته نمی‌توانیم!؟

جلالی، نماینده رفسنجان و انار: وقتی دشمن داریم و اسرائیل دنبال ضربه زدن به ماست باید احتمال حمله در مراسمی برای حاج قاسم را می‌دادیم. این احتمال بدیهی‌ترین و ابتدایی‌ترین مسئله‌ی یک مسئول امنیتی است. 

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، حسین جلالی، نماینده رفسنجان و انار به مطهره حیدری، خبرنگار گروه رسانه‌ای خبرهای فوری مهم در‌خصوص ضعف تدابیر امنیتی در مراسم سالگرد حاج قاسم سلیمانی در کرمان گفت: وقتی که ما دشمن داریم و اسرائیل به خاطر غزه به دنبال ضربه زدن به ماست باید احتمال می‌دادیم در شرایط درگیری شدید بین یمن، سوریه، لبنان، عراق و حتی نا‌امنی‌های دریا طبیعی است که اسرائیل دنبال یک روزنه‌ای می‌گردد برای ضربه زدن. این به نظرم می‌آید که بدیهی ترین و ابتدایی‌ترین مسئله است برای یک مسئول امنیتی آن هم برای چنین مراسمی که برای شخصیتی چون حاج قاسم که تداعی می‌کند اینجا کرمان کانون مقاومت جهان اسلام شده و بیش از ۸۰ کشور آمدند. مهمانان خارجی آمدند، رفت‌وآمدها زیاد است. 

جلالی ادامه داد: این کار خیلی مسئله حادی نبوده که دشمن بخواهد کاری را انجام دهد. اولا با قبر حاج قاسم حدود ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتر فاصله داشته و در مسیر راه بوده و مواد منفجره با ساچمه را گذاشتند کنار جاده. اما وقتی می‌توانیم در یک کشوری مثل عراق که بحران زده و کانون داعش است حدود یک ماه برای اربعین امنیت را تامین کنیم اما در کرمان نتوانیم به مدت یک هفته یک فاصله ۲ کیلومتری را پیش‌بینی کنیم. این مسائل به ذهن مسئولین نیامده و گرنه برای ما که امنیت حفظ کردن آسان است. من به نظرم می‌آید که این موضوع را باید کمیسیون امنیت ملی و مجلس و نهادهای امنیتی پیگیری کنند تا ما شاهد تکرار چنین حوادثی نباشیم. 

نماینده رفسنجان و انار با‌اشاره به وضعیت امنیتی در کرمان گفت: الان امنیت در کرمان نامحسوس است. از قرار بر اینکه دیروز ساعت ۱۴:۳۰ انفجار داشتیم ولی حدود ۹، ۱۰ شب به حالت عادی برگشت و مسیر زائرین باز شد و زیارت قبر حاج قاسم آزادسازی شد و همه مردم می‌آمدند. این شاید نشان از آن باشد که مسئولین توانستند بر مسائل اشراف پیدا کنند یا تدابیر امنیتی را اندیشیدند. 

حسین جلالی، نماینده رفسنجان و انار در پایان نسبت به آمار شهدای حمله تروریستی در گلزار شهدای کرمان تاکید کرد: آمار شهدا افزایش پیدا نمی‌کند، کاهش پیدا می‌کند. چون نسبت به اسامی هم هلال‌احمر و علوم پزشکی و … اعلام کردند  که خب بعضی اسامی تکرار شده بود به همین دلیل آمار شهدا در‌حال کاهش است و تا ۸۵ نفر هم گفتند که رسیدند. البته متاسفانه حال بعضی از مجروحین خیلی وخیم است و امکان اینکه تعداد شهدا از این جهت افزایش پیدا کند هست.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا