سیاسی

معیشت جامعه پرستاری و پزشکی باید تامین شود

خبرمهم: حجت‌الاسلام رئیسی گفت جامعه پزشکی و پرستاری فارغ از کار برای خدا باید تامین شوند و دغدغه معیشت نداشته باشند.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، همایش ملی خدمت ماندگار صبح امروز شنبه همزمان با چهارمین روز هفته دولت در سالن اجلاس سران با حضور رئیس جمهور آغاز شد.

حجت‌الاسلام رئیسی در این همایش با بیان اینکه کشور نیاز به پزشک و پرستار بیشتر دارد، اظهار داشت: جامعه پزشکی و پرستاری فارغ از کار برای خدا باید تامین شوند و دغدغه معیشت نداشته باشند اما امکانات، زیرساخت و تجهیزات مناسب در زمینه افزایش پزشک و پرستار نیز ملاک است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مسئله تعرفه گذاری در بحث پرستاری از اولین کارهای مورد پیگیری وزیر بهداشت بود، گفت: این امر آغاز و مقدمات کار فراهم شده و انشالله همه پرستاران و پزشکان شاهد اجرای این تعرفه گذاری خواهند بود.

حجت‌الاسلام رئیسی بیمه سه دهک اول جامعه یعنی قریب به شش میلیون نفر را کار بزرگی خواند و گفت که امروز به نقطه‌ای رسیدیم که تمام تجهیزات اتاق عمل را در داخل ایران تولید می کنیم.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه جامعه داروساز ما در تولید هر نوع دارویی توانا شده، گفت: بیش از ۹۰ درصد داروهای مورد نیاز ساخت داخل است و امروز از صادرکنندگان اصلی دارو هستیم که جهان نیز به آن معترف است.

حجت‌الاسلام رئیسی همچنین گفت: در جریان بازدیدی که از پارک‌های علم و فناوری داشتم به من گفتند برای هرکسی که تخصص داروسازی دارد می‌توانیم اشتغال مناسب و در شان ارائه دهیم.

گفتنی است؛ این مراسم همچنین با سخنرانی بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، سخنرانی چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدافعان سلامت و قدردانی از خانواده شهیدان مدافع سلامت، پزشکان، پرستاران و داروسازان همراه شد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا