سیاسی

دولت سیزدهم اهل اخبار صبح جمعه نیست

خبرمهم: نشست خبری علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت برگزارشد.

 نشست خبری علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با اصحاب رسانه امروز سه شنبه هفتم دی‌ماه برگزار شد.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، بهادری جهرمی در ابتدای این نشست از سفر حجت‌الاسلام رئیسی به روسیه خبر داد و گفت ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از رئیسی دعوت کرده تا به روسیه برود، رئیس‌جمهور هم اوایل سال آتی میلادی به روسیه سفر می‌کند و معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور در حال برنامه‌ریزی برای انجام این سفر است.

این سفر در چارچوب تقویت تعاملات بین المللی با کشورهای جهان و به ویژه کشورهای منطقه انجام می شود. این جمله را بهادری جهرمی گفت و ادامه داد که مسائل دوجانبه، منطقه ای، با محوریت توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی مذاکرات خواهد بود.

بهادری جهرمی درباره حضور استانداران ویژه در جلسات هیات دولت گفت: حضور استانداران ویژه در جلسات هیات دولت جزو وعده‌های دولت سیزدهم بود. رئیس‌جمهور معاون اجرایی را مأمور کرد تا مشکلات خوزستان را از طریق نخبگان استانی دنبال کنند تا مشکلات در استان خوزستان کم‌تر شود.

مردم برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا اقدام کنند

عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت درباره فعالیت‌های دولت در حوزه مقابله با سویه جدید کرونا گفت: بعد از شناسایی سویه جدید کرونا در کشور جلسه ستاد مبارزه با کرونا تشکیل شد تا دستور العمل‌های جدیدی برای این سویه وضع شود. همان طور که مشخص است شیوع این سویه چند برابر سویه‌های دیگر است و از مردم درخواست داریم که ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقدام به تزریق دوز سوم واکسن کنند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه شورا‌های عالی متعددی توسط رئیس‌جمهور تشکیل شد، گفت: برخی از این شورا‌ها سالیان متمادی بود که تشکیل نشده بود و همچنین دومین نشست شورای عالی اشتغال در دولت سیزدهم تشکیل شد تا دولت نشان دهد در بحث اشتغال جدیت دارد.

دولت محدودیتی برای تامین ارز ندارد

بهادری جهرمی گفـ: در حال حاضر، کشور در شرایط تحریمی قرار دارد و نمی‌شود با شرایط عادی قیاس کرد.  اما به نسبت شرایط تحریمی، فروش نفت و بازگشت ارز حاصل از آن در وضعیت قابل قبولی قرار دارد و دولت محدودیتی برای تامین ارز ندارد. وضعیت درآمد ارزی کشور مناسب است که شاهد ثبات بازار ارزی هستیم و در همین مدت هم بسیاری از روز‌ها در بازار نیما، عرضه ارز بیش از تقاضا بوده است و با مسیر‌هایی که دولت در حال طی کردن آن‌ها است مستمرا منتظر شنیدن خبر‌های خوب گشایش‌های ارزی باید بود.

تاکید رئیس‌جمهور برای تسریع در تعیین تکلیف و تثبیت مدیران

سخنگوی دولت درباره تسریع در انتصابات جدید از سوی دولت، گفت: مطالبه مطرح شده به حق است و صدای آن به گوش دولت رسیده است. رئیس‌جمهور در جلسه اخیر هیات دولت نسبت به تسریع در تعیین تکلیف و تثبیت مدیران تاکید داشتند. بنای دولت بر تغییر و توسعه مدیران نبوده و نیست. بنای دولت به شایسته سالاری، داشتن کارآمدی لازم برای حل مشکلات و داشتن اعتقاد به حرکت تحولی دولت است. از مدیران موجود اگر کسی با این نگاه باشد وضعیتش باید تثبیت شود.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا