حوادثقضایی

هنوز حکم اعدام روح الله زم تأیید یا رد نشده است/ محکومیت قطعی ۱۱ نفر از اخلال گران نظام ارزی

خبرمهم: سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده روح الله زم گفت: پرونده روح الله زم به دیوان عالی و توسط این دیوان به شعبه دادگاه ارسال شده اما هنوز رأی جدیدی صادر نشده است.

به گزارش بخش قضایی سایت خبرمهم،  غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه درسی‌امین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز (سه‌شنبه هفت مرداد ماه) برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام باقر(ع) گفت: شاگردان امام باقر (ع) علاوه بر شأن و اخلاق و معنویت، در جهان علم و دانش سرآمد هستند.

وی ادامه داد: ما افتخار می‌کنیم که در زمره پیروان مکتب عصمت و طهارت هستیم و باید تلاش کنیم هم در حوزه عمل و هم در حوزه علم و دانش رفتار این امام عزیر را انجام دهیم.

اسماعیلی گفت: روز عرفه در زمره بهترین روزهای سال است و فرصتی برای خداشناسی و توجه به بندگان خداوند است. روز عرفه روز راز و نیاز است و شرایط کرونایی کشور به هیچ عنوان نباید باعث غفلت ما و از دست دادن فضیلت روز عرفه و عید سعید قربان شود، حتی اگر امکان تجمع نباشد.

وی افزود: البته جامعه اسلامی ما نشان داد بیش از دیگران مقید به دستورالعمل‌ها از جمله دستورالعمل‌های بهداشتی هستند و بر این باوریم که مجالس و محافل مذهبی ما با رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی از ناحیه جامعه ایمانی قابل برگزاری خواهد بود.

وی گفت: متأسفانه کرونا همچنان جولان می‌دهد و قوه قضاییه بنا بر وظیفه خویش تأکید می‌کند کرونا را جدی بگیرید و با رعایت فاصله حداکثری تلاش خود را در جهت تلاش نیروها به کار بگیرد.

اسماعیلی بیان کرد: در این شرایط حضور مردم در مجامع قضایی کم می‌شود و جهاد و ایثار کادر درمانی را ارج می‌نهم و در برابر این تلاش مقدس آن‌ها سر تعظیم فرو می‌آورم و به آن‌ها خسته نباشید می‌گویم و سلامت این عزیزان را که سلامت مردم در گرو آن است، طلب می‌کنم.

سخنگوی قوه قضاییه بیان کرد: تعرض به هواپیمای مسافربری شرکت ماهان نمونه دیگری از خوی ددمنشانه تروریست‌های آمریکا بود.

وی افزود: قوه قضاییه به لحاظ آن که این اقدام نقض آشکار قوانین هوانوردی بوده است و باعث آسیب جسمی و روحی جمعی از مسافران شده ضمن محکوم کردن این قانون شکنی از وزارت خارجه و مجامع بین المللی می‌خواهد با پیگیری‌های دیپلماسی برخورد بازدارنده‌ای با این اقدام وحشیانه داشته باشند.

محکومیت قطعی ۱۱ نفر از اخلال گران نظام ارزی 

اسماعیلی گفت: هفته گذشته ۱۱ نفر از اخلالگران نظام ارزی و کسانی که با قاچاق عمده ارز و طلا و خرید و فروش غیرمجاز آن‌ها مرتکب اعمال مجرمانه شده بودند، محکومیت قطعی پیدا کردند.

وی افزود: «رسول اشناور» به جرم اخلال در نظام ارزی و پولی کشور به تحمل ۱۲ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی محکوم شد.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: «لقمان عطاری»، «حسن اسماعیلی پور»، «یوسف ذکی»، «ابوبکر اشناور» و «وفای اشناور» هر کدام به جرم مشارکت با متهم ردیف اول در اخلال در نظام پولی و ارزی و برخی از این افراد به جهت قاچاق سازمان یافته طلا به تحمل ۱۲ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی محکوم شدند.

هنوز حکم اعدام روح الله زم تأیید یا رد نشده است

سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده روح الله زم گفت: پرونده روح الله زم به دیوان عالی و توسط این دیوان به شعبه دادگاه ارسال شده اما هنوز رأی جدیدی صادر نشده است

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا