بین المللی

پرداخت ۱ میلیارد دلار توسط بانک بریکس به هند برای مقابله با کرونا

خبرمهم: بانک توسعه بریکس برای مقابله با ویروس کرونا یک میلیارد دلار به کشور هند پرداخت کرد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از راشا تودی، شیان ژو، قائم مقام بانک توسعه بریکس وام حمایتی اضطراری یک میلیارد دلاری به هند پرداخت کرد تا این کشور بتواند با بیماری کووید ۱۹ مقابله کرده و از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کند.

بر اساس اعلام این بانک، وام حمایتی اضطراری توسط بانک توسعه بریکس در ۳۰ آوریل به تصویب رسید.

بر اساس این گزارش این بانک کاملا متعهد است از کشورهای عضو خود در شرایط بحران حمایت کند. وام حمایتی اضطراری به هند برای واکنش سریع و مقابله فوری این کشور با بیماری کووید ۱۹ تصویب شده است.

روز سه شنبه ناندرا مودی، نخست وزیر هند هم یک بسته محرک جدید ۲۶۶ میلیارد دلاری که حدود ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور را شامل می‌شود برای حمایت از فعالیت‌های اقتصادی در این کشور اختصاص داد.

وزارت بهداشت هند اعلام کرد: مجموع کشته‌های کووید ۱۹ در این کشور به ۲۴۱۵ نفر رسید و کل مبتلایان هم از ۷۴ هزار و ۲۸۱ نفر فراتر رفته است.

بانک توسعه بریکس که در شانگهای مستقر است، در سال ۲۰۱۴ تأسیس شده و حمایت‌های مالی و توسعه‌ای در شرایط بحران اقتصادی برای اعضای خود فراهم می‌کند. این بانک ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه دارد.

به گزارش فارس، درخواست ایران از نهادهای بین‌المللی از جمله صندوق بین المللی پول برای کمک به جلوگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹ بی نتیجه مانده است، در حالی که این صندوق حمایت‌هایی را از دیگر اعضای عضو خود انجام می‌دهد. اساساً تشکیل نهادهای بین‌ المللی همچون صندوق بین المللی پول، بانک جهانی و بانک بریکس برای حمایت آنها از اعضای خود در شرایط بحران مالی، اقتصادی است که متأسفانه در مورد ایران اقدام خاصی صورت نمی‌گیرد./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا