اجتماعیاقتصادیبین المللی

کمک ۱۲ میلیارد دلاری بانک جهانی برای مقابله با کرونا

خبرمهم: بانک جهانی اعلام کرد ۱۲ میلیارد دلار به کشور‌های درحال توسعه که با شیوع ویروس کرونا مواجه هستند، کمک خواهد کرد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از بی بی سی، بانک جهانی اعلام کرد متعهد شده ۱۲ میلیارد دلار به کشور‌های در حال توسعه‌ای که با شیوع ویروس جدید کرونا دست به گریبان هستند، کمک کند.

دیوید مالپس، رئیس بانک جهانی اعلام کرد مسائل بسیاری همچنان در خصوص این ویروس که به سرعت منتشر می‌شود، نامشخص است و مقدار کمک بسیار بیشتری ممکن است مورد نیاز باشد.

این بسته کمکی شامل وام‌های با بهره پایین، کمک بلاعوض و کمک‌های فنی خواهد بود.

این کمک‌ها به منظور بهبود پاسخگویی بخش سلامت عمومی در برابر بحران، در کنار همکاری با بخش خصوصی به منظور کاهش تأثیرات اقتصادی است.

دیوید مالپس همچنین به بی بی سی گفت: آنچه ما قصد انجام آن را داریم، محدود کردن انتقال بیماری است. این سازمان گفته است اولویت اش در توزیع کمک‌ها به منظورمقابله با تأثیرات ویروس کرونا، فقیرترین کشور‌ها و کشور‌هایی است که بیشتر در معرض خطر قرار دارند.

این اقدام در حالی انجام می‌شود که رهبران سراسر جهان متعهد شده اند کشور‌های خود را از تأثیرات اقتصادی شیوع ویروس کرونا، محافظت کنند.

از سوی دیگر، سازمان جهانی بهداشت روز گذشته در خصوص کمبود جهانی وسایل پیشگیری برای مقابله با این بیماری و نیز دستکاری قیمت‌ها در سایه افزایش شمار قربانیان این بیماری که دستگاه تنفسی را هدف قرار می‌دهد، هشدار داد.

همچنین صندوق ذخیره فدرال آمریکا (فدرال رزرو که در واقع بانک مرکزی آمریکا محسوب می‌شود) در اقدامی فوری به منظور جلوگیری از رکود، نرخ بهره را کاهش داد؛ همچنانکه مقامات مالی گروه هفت گفته اند آماده اند تا در صورت نیاز، تدابیر پولی لازم را بکار بندند.

تا کنون بیش از ۹۳ هزار نفر در جهان به ویروس جدید کرونا موسوم به «کووید-۱۹» مبتلا شده اند. همچنین بیش از ۳۲۰۰ نفر در جهان بر اثر ابتلا به این بیماری، جان خود را از دست داده اند. شمار افرادی که از این بیماری بهبود یافته اند نیز در جهان به بیش از ۵۰ هزار نفر رسیده است./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا