بین المللی

پوتین: ابتلا به کرونا در روسیه به اوج نرسیده است

خبرمهم: رئیس جمهوری روسیه در نشستی با حضور مقامات این کشور اعلام کرد: اوج ابتلا به کرونا در روسیه هنوز روی نداده است؛ اما در تلاش برای مهار ویروس هستیم.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه امروز دوشنبه در نشستی با حضور مقامات این کشور در خصوص مبارزه با ویروس کرونا در سخنانی اعلام کرد که اوج این بیماری در روسیه هنوز روی نداده است؛ اما مسئولان دولتی و درمانی در تلاشند تا گسترش آن را کُندتر کنند.

رئیس جمهوری روسیه در این باره گفت: همانطور که کارشناسان می گویند، سرعت ابتلا به این بیماری پیش روی ما قرار دارد و لذا ما باید هر کاری را که می توانیم انجام دهیم تا این قله را هموارتر کرده و مدت این دوره را کوتاه کنیم.

«ولادیمیر پوتین» در ادامه سخنان خود افزود: وضعیت هنوز بغرنج است و متاسفانه شیوع این بیماری همه‌گیر ادامه دارد. به دلیل اقدامات پیشگیرانه، ما توانستیم روند (این بیماری را) کُند کنیم؛ اما متأسفانه این بیماری حتی به میزان کم، در تمام ۸۵ منطقه فدراسیون روسیه مشاهده شده است.

این در حالیست که خبرگزاری رویترز پیشتر در گزارشی اعلام کرده بود که روسیه شمار مبتلایان به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته را ۴ هزار و ۲۶۸ نفر اعلام کرده است که نسبت به رقم ۶ هزار و ۶۰ نفر ثبت شده در روز گذشته، روندی کاهشی را نشان می دهد.

به گزارش رویترز، آمار کل مبتلایان به کووید ۱۹ در روسیه ۴۷ هزار و ۱۲۱ نفر است.

همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته با افزوده شدن ۴۴ نفر به تعداد قربانیان، شمار افرادی که در روسیه در اثر ابتلا به این بیماری همه‌گیر جان باخته اند، به ۴۰۵ نفر رسیده است./خبرآنلاین

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا