بین المللی

آخرین تحولات عراق بازگشت آرامش به نجف؛ خیابان‎های ذی‎قار پاکسازی شدند

خبرهای فوری: خبرگزاری عراق از بازگشت ثبات و آرامش به استان نجف خبر داده و می‌گوید که زندگی مردم در این استان به روال عادی برگشته و فعالیت فرودگاه این شهر در جریان است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرهای فوری، خبرگزاری رسمی عراق از بازگشت آرامش به استان نجف خبر می‌دهد.

بر اساس این گزارش، امروز یکشنبه آرامش و امنیت در شهر نجف برقرار شده و زندگی در این شهر به روال طبیعی خود بازگشته است.

منابع محلی می‌گویند امنیت و ثبات در این شهر برقرار شده و تمامی پل‌های این شهر به جز پل «ثوره العشرین» در حال حاضر بازگشایی شده‌اند.

خبرگزاری رسمی عراق می‌گوید که فعالیت فرودگاه نجف جریان دارد و از حوادث اخیر تاثیر نپذیرفته است.

شهر نجف در روز‌های اخیر و متعاقب بروز ناآرامی‌های سراسری شاهد حضور شماری افراد ناشناس مسلح بوده که اقدام به خرابکاری در سطح شهر و تیراندازی به سوی ساکنان این می‌کردند.

گزارش‌ها حاکی از انتقال افراد ناشناس به این استان با هدف ایجاد بلوا و ناامن کردن شهر بوده است.

در همین حال رسانه رسمی عراق گزارش داده که کار پاکسازی خیابان‎های استان ذی‎قار که طی روزهای اخیر شاهد برخی ناآرامی‎ها بوده، روز یکشنبه انجام شده است.

تظاهرات و ناآرامی در شهر‌های عراق از اوایل ماه اکتبر آغاز شد و از همان ابتدا گزارش‌های بسیاری مبنی بر دست داشتن عربستان سعودی، آمریکا، رژیم صهیونیستی و حتی انگلیس منتشر شد.

در نهایت روز جمعه «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق، آمادگی خود برای استعفا و کناره‌گیری از قدرت را اعلام کرد.

روز شنبه پارلمان عراق برای بررسی استعفای عبدالمهدی تشکیل جلسه داد و نخست وزیر عراق نیز استعفای خود را تقدیم پارلمان کرد.

دولت عراق به ریاست عادل عبدالمهدی جلسه فوق العاده‌ای را با هدف بحث و بررسی استعفای وی و تقدیم آن به مجلس نمایندگان برگزار کرد.

در بیانیه پایانی این نشست آمده است: “جلسه فوق العاده‌ای با ریاست عادل عبدالمهدی، به منظور بررسی موضوع استعفا و پیامد‌های آن و نیز ارائه استعفا به مجلس نمایندگان برگزار شد. “

براساس بیانیه، عبدالمهدی به انتقال مسالمت آمیز قدرت تاکید کرده و گفته است دولت عراق تمام تلاش خود را برای پاسخگویی به خواسته‌های معترضان انجام داد./میزان

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا