بین المللی

حسن نصرالله: حزب‌الله می تواند نفت ایران را به صورت رایگان برای لبنان تامین کند

خبرمهم: حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفته است می تواند نفت ایران را به صورت رایگان برای نیروگاه‌های لبنان تامین کند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، نصرالله در گفت‌وگو با تلویزیون المیادین که به مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس حزب الله لبنان انجام شده گفت «اگر دولت لبنان موافقت کند من حاضرم سوخت ایران را به‌ صورت رایگان در اختیار نیروگاه‌های برق بگذارم، اما اجازه دهید دولت لبنان بگوید که آماده استقبال از این سوخت است. اجازه دهید دولت لبنان به من اطلاع دهد که هدیه سوخت از ایران را پذیرفته است.»

دبیرکل حزب الله لبنان گفته «ما آماده‌ایم آن را بیاوریم، اما متاسفانه در لبنان به‌دلیل ترس از تحریم‌های آمریکا علیه برخی اشخاص و خانواده‌هایشان جسارت سیاسی برای این اقدام وجود ندارد.»

ایران سال گذشته همزمان با کمبود سوخت در لبنان، به درخواست حزب الله لبنان به این کشور نفت فرستاد اما ایالات متحده و برخی از اعضای دولت لبنان به دلیل واردات نفت تحریم شده ایران، از این اقدام انتقاد کردند.

حزب الله لبنان متحد اصلی جمهوری اسلامی ایران در منطقه است. این نهاد شبه نظامی، در اولین سال های پس از انقلاب بهمن ۵۷ توسط سپاه پاسداران تاسیس شد.

حسن نصرالله در اظهارات اخیر خود از حضور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی «در اتاق عملیات مشترک در نبرد محوری» با اسرائیل خبر داده است.

ایالات متحده هم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هم حزب الله لبنان را «سازمان تروریستی خارجی» شناسایی و وارد فهرست تحریم های خود کرده است.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

یک دیدگاه

  1. از نادانی ودست و دلبازی حکومت حکومت ایران تو هم. هر اراجیوی دلت میخواد بگو ایرانی که هرانسانی با دیدن مردم مناطق محرومش افسوس میخوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا