بین المللی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: رژیم صهیونیستی باید منتظر پاسخ ایران باشد./ کسانی که در حمله پاکستان به ایران کشته شدند اتباع هستند.

خبرمهم: حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: اگر امروز تعدادی از مستشاران ما در سوریه به شهادت می‌رسند متاثر از اعتقاد جمهوری اسلامی به ایجاد امنیت در منطقه است.

حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: حمله ما به گروهک‌های تروریستی در خاک پاکستان شتاب‌زده نبود. حدود ۲۰ سال است که این گروهک‌ها در داخل پاکستان علیه امنیت ما اقدام می‌کنند./ صدبار حداقل به دولت پاکستان از طریق دستگاه دیپلماسی و ده‌ها بار از طریق پیمان‌های امنیتی و مرزبانی اخطار دادیم که اگر تکرار شود ما اقدام می‌کنیم. 

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به مطهره حیدری، خبرنگار گروه رسانه‌ای خبرهای فوری مهم در‌خصوص امنیت و وضعیت ایران در‌منطقه گفت: تروریسم در‌حال حاضر منطقه‌ای شده و ما اگر بخواهیم امنیت داخلی را تامین کنیم قاعدتا باید امنیت منطقه‌ای و امنیت جهان نیز برایمان مهم باشد. نگاه جمهوری اسلامی به امنیت یک نگاه ملی، جهانی و منطقه‌ای است. در هر نقطه‌ای از جغرافیای زمین اتفاق ناگواری در حوزه امنیت بیفتد تاثیرات جهانی خواهد داشت. از زمان شکل‌گیری داعش امینت، جهانی و منطقه‌ای شد و بخش‌هایی از کشورهای مختلف از جمله عراق، افغانستان، سوریه، لبنان و … درگیر شدند. به دلیل اینکه امینت این کشورها در منطقه برای ما بسیار مهم است ما به درخواست خود این کشورها برای ایجاد امنیت در منطقه مشارکت کردیم.

حیدری ادامه داد: چون نقش جمهوری اسلامی ایران در امنیت منطقه بیشتر از سایر کشورها موثر بوده، به همان میزان هم تحت تهدید است. اگر امروز تعدادی از مستشاران ما در سوریه به شهادت می‌رسند متاثر از همان اعتقاد جمهوری اسلامی به ایجاد امنیت در منطقه است. حتما رژیم صهیونیستی باید منتظر پاسخ ایران باشد. ضمن اینکه مستشار با هماهنگی دولت متبوع است و قطع به یقین آن دولت در وهله اول باید مسئولیت این موضوع را بپذیرد. آن هم وقتی که کشور ما در امنیتش نقش دارد و برای او امنیت ایجاد می‌کند طبیعتا این کشور به عنوان میزبان باید از طریف نهادهای بین‌المللی علیه جریانات تروریست که در راس آن‌ها رژیم صهیونیست وجود دارد، شکایت کند. 

این نماینده مردم قصر شیرین در مجلس اضافه کرد: دوم اینکه پاکستان یک کشوری است که دولتش تاحدودی پاسخ‌گوی مشکلات مرزی ما نبوده. ما بارها در گذشته به دولت پاکستان اعتراض کردیم. بنابر‌این با‌توجه به اینکه امنیت مرزها در جنوب شرقی یک جانبه از طرف ایران تامین می‌شود از طرف پاکستان خلا‌های زیادی وجود دارد که باعث تردد جریانات نیروهای معاند و تروریست می‌شود.

حیدری تاکید کرد: واقعیت این است که تروریست در داخل پاکستان در مقرهای مختلف آموزش می‌بینند، پشتیبانی مالی و اطلاعاتی می‌شوند. برخی از سرویس‌های منطقه از جمله کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی در داخل خاک پاکستان همکاری دارند. خب طبیعی است که جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از امینت کشور اقدام جدی انجام دهد.

وی افزود: وقتی هم که دولت پاکستان پاسخ‌گو نیست و ما بارها تذکر داده‌ایم حق‌مان است که جریانات تروریست در پاکستان را هدف قرار دهیم. قبلا هم به دولت پاکستان گفتیم اگر خودش توان مقابله ندارد ما آماده همکاری هستیم. همانطور که در درگیری‌های داخلی کشور عراق ما با موافقت خود دولت عراق در تامین امینت همکاری کردیم و مانع ورود جریانات داعش به سمت کشورمان شدیم. و همان همکاری باعث شد جمهوری اسلامی نقش بسزایی را در تامین امنیت عراق داشته باشد. بسیاری از جوانانمان هم در ارتباط با حفظ امینت منطقه‌ای جانشان را از دست دادندکه در راس تمام این‌ها حاج قاسم سلیمانی بود. مردی که در تمام ارتش‌های دنیا بی‌نظیر است.

شهریار حیدری ادامه داد: قطع به یقین با توان دفاعی که جمهوری اسلامی دارد می‌تواند از تمامیت ارزی و امینت داخلی خودش به خوبی حفاظت و حراست کند و طبیعی است که وقتی ما به سمت مقرهای گروهک‌های تروریستی شلیک می‌کنیم چون این جریانات از حمایت رژیم صهیونیستی، آمریکا و کشورهای فرا‌منطقه‌ای برخوردار هستند، این‌ها علیه کشورمان جوسازی می‌کنند. ما وظیفه داریم از مصالح و منافع ملی‌مان حمایت کنیم و در این زمینه منتظر هیچ‌کس نخواهیم ماند و اگر در آینده هم کوچکترین اقدامی علیه کشورمان شکل بگیرد ما حتما باشدت بیشتری عمل می‌کنیم.

حیدری با تاکید بر‌اینکه حمله به تروریست‌ها در خاک پاکستان شتاب‌زده نبود، گفت: حمله ما به پاکستان شتاب‌زده نبود. حدود ۲۰ سال است که این گروهک‌ها در داخل خاک پاکستان علیه امینت ما اقدام می‌کنند و صدبار حداقل به دولت پاکستان از طریق دستگاه دیپلماسی و ده‌ها بار از طریق پیمان‌های امنیتی و مرزبانی اخطار دادیم که اگر تکرار شود ما اقدام می‌کنیم. بنابراین عملیات ما در پاکستان نتیجه بررسی‌های کارشناسی و بعد از اخطارها و تذکرات مختلف بود.

شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان نسبت به هویت کشته شدگان در سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تقریبا ۵ یا ۶ میلیون نفر پاکستانی و افغانستانی در روستاهای مرزی ما ساکن هستند. قطع به یقین این‌ها اتباع خارجی بودند. خیلی از آن‌ها بدون هویت هستند و بعد از مدتی مرزبانی و نیروی انتظامی این‌ها را عودت می‌دهند. اما اینکه تعداد زیادی از اتباع در کشور ما هستند طبیعی است. ما به اسم و رسم اعلام کردیم کسانی که در حمله پاکستان به ایران کشته شدند ایرانی نیستند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا