بین المللی

اوکراین از روی نقشه حذف میشود؟

خبرمهم: نایب رئیس شورای امنیت روسیه اعلام کرد این احتمال وجود دارد که اوکراین به عنوان یک کشور از صفحه روزگار محو شود.

«دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت روسیه امروز (پنجشنبه) در کانال تلگرامی خود هشدار داد اوکراین به عنوان یک کشور ممکن است در نتیجه رویداد‌های در حال وقوع از نقشه ناپدید شود.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، وی در این خصوص نوشت: پس از کودتای ۲۰۱۴، اوکراین استقلال کشور خود را از دست داد و تحت کنترل مستقیم غرب جمعی قرار گرفت و همچنین شروع به این باور کرد که ناتو امنیت آن را تضمین می‌کند.

این سیاستمدار روس و رئیس‌جمهور پیشین روسیه افزود: در نتیجه همه رویداد‌های کنونی اوکراین ممکن است آنچه از حاکمیت کشور خود باقی مانده را از دست بدهد و از نقشه جهان محو شود.

به نوشته خبرگزاری روسی «تاس»، مدودف همچنین تاکید کرد که «جنایتکاران اوکراینی قطعا به دلیل جنایاتی که علیه مردم اوکراین و روسیه مرتکب شده‌اند تحت تعقیب قرار خواهند گرفت».

او پیش از این نیز اعلام کرده بود در صورتیکه هریک از کشورهای غربی یا اوکراین کریمه را جدا از خاک روسیه بپندارند و به آن حمله کنند، روز داوری (قیامت) آغاز خواهد شد.

ویاچسلاو ولودین رئیس مجلس دومای روسیه نیز چندی پیش هشدار داد که اگر قرار باشد دولت‌های غربی تسلیحات هسته‌ای در اختیار کی یف قرار دهند، مناقشه هسته‌ای مرکز اروپا را فراخواهد گرفت و اروپا ناپدید خواهد شد./باشگاه خبرنگاران

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا