بین المللی

روسیه از سلاح اتمی استفاده میکد؟

خبرمهم: «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس به آماده‌باش نیروهای بازدارنده اتمی روسیه واکنش نشان داد.

 در شرایطی که تنش‌های کشورهای غربی با روسیه بر سر اوکراین همچنان خبرساز است، واکنش مقام‌های انگلیسی به دستور ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه برای آماده‌باش نیروهای بازدارنده اتمی این کشور ادامه دارد.

بعد از اظهارات روز گذشته «بوریس جانسون» نخست‌وزیر این کشور به دستور ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه برای آماده‌باش نیروهای بازدارنده اتمی این کشور، «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس روز دوشنبه (امروز) هم به این فرمان واکنش نشان داد.

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، روز یکشنبه دستور ولادیمیر پوتین برای آماده‌باش نیروهای بازدارنده اتمی روسیه را برای «ایجاد سردرگمی و انحراف از واقعیاتی خواند که در اوکراین می‌گذرد» و «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس روز دوشنبه (امروز) ضمن اظهارنظر درباره این دستور، مواضع روسیه را محکوم کرد.

رئیس‌جمهور روسیه روز گذشته بعد از دیدار با «سرگئی شویگو» وزیر دفاع و «گراسیموف» رئیس ستاد کل ارتش روسیه و گفت‌و‌گو درباره اوکراین، به وزارت دفاع روسیه دستور داد نیروهای بازدارنده اتمی در حالت آماده باش قرار بگیرند.

بن والاس وزیر دفاع انگلیس در مصاحبه با «رادیو تایمز» مدعی شد: «ما باید نگران باشیم که کشوری مانند روسیه معتقد است که قوانین شامل آنها نمی‌شود، خواه حمله به اوکراین باشد یا استفاده از عامل اعصاب در سالزبری، اما اساساً یک عامل بازدارنده همان چیزی است که بازدارنده است»./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

یک دیدگاه

  1. .
    ‌عبدالرضا داوری اصولگرا در تویتر منتشر کرد: برای سربازان روسی دعا می‌کنم اللَّهُمَّ افْلُلْ بِذَلِک عَدُوَّهُمْ.

    آقای داوری،
    این دعا برای مرزبانان است سربازان روسی متجاوزند همانگونه که سربازان اسکندر مقدونی و عمرخطاب و صدام حسین در حمله به ایران متجاوز بودند.
    ثنای تو به تحیر فکنده وهم مرا، اگرچه نقطهٔ موهوم را کند تقسیم.
    همیشه تا نکند گردش زمانه مقام، به کام خویش همی باش در زمانه مقیم.

    سرور گرامی،
    تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
    ۱- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.
    ۲- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.
    با تشکر از توجه شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا