بین المللی

موضع وزارت خارجه لبنان در قبال جنگ در اوکراین

خبرمهم: رئیس جریان «آزاد ملی» لبنان در جریان تماس تلفنی با سفیر روسیه در کشورش، اعلام کرد که با موضع‌گیری وزارت خارجه لبنان علیه «مسکو» در ارتباط با جنگ اوکراین، مخالف است.

به نقل از العهد، «جبران باسیل» رئیس جریان «آزاد ملی» لبنان با «الکساندر روداکف» سفیر مسکو در بیروت، به صورت تلفنی گفتگو کرد. دو طرف در جریان این تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات اوکراین رایزنی کردند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، بر اساس این گزارش، رئیس جریان آزاد ملی لبنان که پیشتر وزیر خارجه این کشور بوده است در تماس تلفنی با مقام روسی صراحتاً تأکید کرد که با مواضع گیری وزارت خارجه کشورش علیه مسکو در ارتباط با جنگ اوکراین مخالف است.

این درحالی است که پیشتر وزارت خارجه لبنان با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله نظامی روسیه به اوکراین، از مقامات روسی خواسته بود تا هرچه سریع‌تر عملیات خود در این کشور را متوقف سازند.

از سوی دیگر، «امل ابو زید» مشاور رئیس جمهور لبنان تاکید کرد که موضع وزارت خارجه این کشور در خصوص جنگ روسیه و اوکراین غافلگیر کننده بوده است. او افزود: به نظر می‌رسد که وزیر خارجه لبنان تحت فشار چنین بیانیه‌ای را ضد روسیه منتشر کرده است. ابو زید گفت: موضع وزارت خارجه لبنان نشان دهنده موضع جمعی مردم لبنان در قبال روابط عمیق مان با روسیه نیست./مهر

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا