بین المللی

آمریکا برای عادی‌سازی روابط اقتصادی با رژیم صهیونیستی نماینده تعیین کرد

خبرمهم: وزیر خارجه آمریکا از تعیین یک نماینده برای نظارت بر عادی سازی روابط اقتصادی میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی خبر داد

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از شبکه خبری المیادین، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که دولت این کشور “آرییه لایتستون” را به عنوان نماینده خود برای نظارت بر روند عادی سازی روابط اقتصادی میان رژیم صهیونیستی امارات، بحرین، سودان، کوزوو و مراکش تعیین کرده است.

وی در این باره گفت که لایتستون منافع آمریکا در روند عادی سازی روابط اقتصادی رژیم صهیونیستی با کشورهای مذکور را پیش خواهد برد.

پامپئو در ادامه ابراز امیدواری کرد که تعیین لایتستون به عنوان نماینده این کشور در روند عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر به سرعت و کارآیی روند عادی‌سازی بیفزاید.

وزیر خارجه آمریکا همچنین تأکید کرد که کشورهای دیگری نیز به روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ملحق خواهند شد.

در همین حال، آوی برکوویتس، فرستاده آمریکا به خاورمیانه و نماینده دولت این کشور در اجرای طرح ضد فلسطینی موسوم به “معامله قرن” با انتشار توییتی تعیین لایتستون به عنوان نماینده این کشور در روند عادی سازی روابط اقتصادی میان رژیم صهیونیستی و کشورهای مذکور را تبریک گفت.

لایتستون پیش از ملحق شدن به تیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶، خاخام جامعه یهودیان در نیویورک بود؛ سپس به عنوان مشاور سفیر آمریکا در اراضی اشغالی منصوب شد. پس از آن در تیم آمریکایی کمیته “معامله قرن” فعالیت کرد. /ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا