بین المللی

درگیری در منطقه مرزی لبنان با فلسطین اشغالی/ المیادین: مقاومت یک خودروی زرهی صهیونیستی را هدف قرار داد

خبرمهم: منابع خبری از تبادل آتش مرزی بین لبنان با رژیم صهیونیستی و هدف قرار گرفتن یک خودروی زرهی و حتی یک دستگاه تانک مرکاوای توسط مقاومت لبنان خبر دادند. هنوز حزب الله بیانیه‌ای رسمی در این باره منتشر نکرده است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، شبکه خبری المنار لبنان در گزارش اولیه خود اعلام کرد : صدای انفجارهایی که از بخش شرقی منطقه مرزی شنیده می‌شود، ناشی از انفجار مین‌های بازمانده از اشغال در منطقه «آبل القمح» در شرق الوزانی است.

در همین ارتباط شبکه الجزیره قطر از قول منابع صهیونیستی از تبادل تیراندازی در مزارع اشغالی شبعا خبر داد.

بر اساس این گزارش ، ارتش صهیونیستی اطراف «رویسات العلم» در منطقه اشغالی کفر شوبا را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داد.

شبکه خبری المیادین نیز در این باره به نقل از منابع امنیتی صهیویستی از وقوع یک حادثه امنیتی در منطقه «هاردوف» خبر داد و اعلام کرد این حادثه در حال بررسی است.

المنار لبنان همچنین از قول سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که گزارش های اولیه از وقوع یک حادثه امنیتی در منطقه مزارع شبعا حکایت دارد.

خبرنگار المیادین در فلسطین اشغالی گزارش داد که مقاومت یک خودروی زرهی رژیم صهیونیستی را با موشک کورنت هدف قرار داده است .

پایگاه “إسرائیل الیوم” گزارش داد که عناصری از حزب الله لبنان موشک کورنت را به سمت یک دستگاه تانک مرکاوای اسرائیلی شلیک کردند.

رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که تبادل آتش بین عناصر حزب الله و نیروهای این رژیم در مزارع اشغالی شبعا همچنان ادامه دارد .

شبکه خبری المیادین از قول شاهدان عینی گزارش داد که ارتش رژیم اشغالگر به طور گسترده مناطق کفرشوبا، الهباریه و اطراف مزارع اشغالی شبعا را گلوله باران کردند. بر اساس این گزارش ، رژیم صهیونیستی همچنین مناطق آزاد شده از جمله شهرک «العرقوب» نزدیک مزارع اشغالی را گلوله باران کرد.

رسانه‌های صهیونیستی مدعی شدند که یک گروه وابسته به نیروهای مقاومت لبنان قصد ورود به فلسطین اشغالی را داشته‌اند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در اولین واکنش به درگیری‌های مرزی گفت که حادثه امنیتی امروز چیز ساده‌ای نیست.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اعلام اینکه اوضاع در مرزهای شمالی را زیر نظر دارد طبق معمول حزب الله را مسوول حملات از خاک لبنان به سمت اراضی اشغالی دانست.

در پی این درگیری نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به حال آماده باش کامل در آمدند و نتانیاهو رایزنی‌های امنیتی خود را در این باره آغاز کرده است.

الجزیره گزارش داد که نتانیاهو و گانتس برای پیگیری تحولات امنیتی به مقر وزارت دفاع رفتند.

رسانه های صهیونیست گزارش دادند که این تبادل آتش در منطقه کفرشوبا رخ داده است.

خبرنگار المنار لبنان گزارش داد که گلوله باران صهیونیستی در حال حاضر به ارتفاعات کفرشوبا متمرکز است و حملات توپخانه ای این رژیم به اطراف رویسات العلم در منطقه اشغالی کفر شوبا متوقف شده است.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی درباره درگیری های امنیتی مرزی گزارش داد که هیچ اطلاعات موثق و مستندی در دست نیست که نشان دهد که هیچ نظامی اسرائیلی در این حمله آسیبی ندیده باشند.

در همین ارتباط «حسان دیاب» نخست وزیر لبنان نیز نشست های خود را قطع کرد و برای پیگیری تحولات مرزی رایزنی های سیاسی خود را آغاز کرد.

خبرنگار المنار لبنان از پرواز گسترده جنگنده‌های صهیونیستی بر فراز منطقه مزارع شبعا خبر داد و گزارش داد که این جنگنده‌ها دیوار صوتی را در این مناطق شکستند./تسنیم

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا